آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

ایران با تاریخ و تمدن فاخر خود همیشه در مسیرصلح و دوستی بوده است

ایران با تاریخ و تمدن فاخر خود همیشه در مسیرصلح و دوستی بوده است

اردبیل - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدارمعاون سفیر اتریش درتهران گفت: ایران با تاریخ ، فرهنگ و مدنیت فاخر خود همیشه در مسیر صلح بوده و هم اکنون نیز سهم ویژه ای در صلح جهانی دارد.

به گزارش ایرنا آیت، الله سید حسن عاملی روز سه شنبه ،دراین دیدار که 41 نفر از گردشگران علوی اتریش نیز حضور داشتند افزود: ایران در طول تاریخ هیچ وقت شروع کننده جنگی نبوده است.
وی اضافه کرد: درجریان هشت سال دفاع مقدس نیز ، تهاجم به میهن اسلامی ما از سوی صدام صورت گرفت و در این سال ها ما در تلاش برای اخراج دشمن متجاوز از خاک خود بودیم.
وی در ادامه گفت: حضور فعلی مستشاری ایران در سوریه نیز دقیقا در مسیر دفاع از امنیت ایران اسلامی در برابر جنگ طلبانی است که دنیا بر هویت تروریستی آنها صحه گذاشته است.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت کامل حقوق اقلیت های مذهبی در ایران گفت: کشور ما، یک کشور آرمانی برای اقلیت های دینی است.
الکساندر ریگر معاون سفارت اتریش نیز در این دیدار با اظهار خوشحالی از حضور در اردبیل بر تبادل فرهنگی بین کشورش با استان اردبیل اعلام آمادگی کرد.
رئیس علویون اتریش نیز در این دیدار اظهار داشت: علویت در اتریش توسط دولت به رسمیت شناخته شده و دولت اتریش تعامل بسیار شایسته با علویون دارد.
وی با تشکر از حسن پذیرایی و مهمان نوازی اهالی اردبیل گفت: درسال آینده علویون اتریش چند برابر جمعیت حاضر به استان اردبیل سفر خواهند کرد.
به گزارش ایرنا ، آیت الله عاملی همچنین در دیداری جداگانه با علویون اتریش به عنوان رئیس هیات امناء بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، پیشنهاد کرد که یک نفر از علویون اروپا به عنوان عضو در هیات امناء بقعه حضور داشته باشد که در این دیدار، رئیس علویون اتریش به عنوان عضو، از طرف علویون اتریش پیشنهاد گردید.
پیشتر نیز با پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان، زرتشت علی زاده از رجال سیاسی و علمی جمهوری آذربایجان به عضویت هیات امناء بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی درآمده بود.
امسال برای اولین بار علویون اتریش جهت اجرای مراسم ویژه خود به مناسبت ولادت امیرالمومنین در کنار مرقد شاه اسماعیل خطایی در اردبیل حاضر شده اند.
در مذهب علوی، شاه اسماعیل صفوی جایگاه بسیار رفیع معنوی دارد، به همین جهت سالانه جمعیت زیادی از آنها از ترکیه و اروپا در اردبیل حاضر و در بقعه ذبح قربانی کرده و مراسم خانه جم را در بقعه اجراء می کنند که این امر فرصت بسیار استثنائی برای تقویت صنعت گردشگری در اردبیل ایجاد کرده است.
هیات 41 نفره علویون اتریشی ، جهت مبادلات اقتصادی، دیروز با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان اردبیل نیز نشست مشترک داشتند.
بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی یکی از بناهای تاریخی مهم ایران می باشد که در فهرست آثار فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6018/6016
کد N1675279

وبگردی