آفتاب
سرانجام نامشخص یک پروژه؛

پروژه راهسازی قاضی خان-بدره ۱۲ ساله شد

پروژه راهسازی قاضی خان-بدره ۱۲ ساله شد

ایلام-پروژه های راهسازی قاضی خان-بدره در استان ایلام ۱۲ سال از ساخت آن می گذرد و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

خبرگزاری مهر -گروه استان ها: کوهستانی بودن باعث شده امروزه پروژه های راهسازی در استان ایلام سال ها طول بکشد و علاوه بر این هزینه های زیادی نسبت به مناطق دیگر صرف شود، اما بعضی از پروژه به دلیل کمبود اعتبارات و بی توجهی به حال خود رها شده اند.

پروژه راهسازی قاضی خان-بدره بین شهرستان های تازه تاسیس بدره و سیروان بیش از ۱۲ سال است که به بهره برداری نرسیده است، جالب است که این پروژه ۱۲ کیلومتر است و اگر طی این مدت سالانه یک کلومتر ساخته می شود الان این پروژه تمام شده بود.

متاسفانه بی توجهی ها در کنار کمبود اعتبارات باعث شده این پروژه سال های بسیار زیادی به بهره برداری نرسد و هم اکنون نیز سرنوشتی مبهم دارد، این در حالی است که راهسازی به عنوان اولویت مهم توسعه در استان به شمار می رود.

شهرستان های بدره و سیروان نیز از مناطق محروم استان به شمار می روند و در صورت بهره برداری از طرح شمال به جنوب استان ایلام کوتاه می شود.

آخرین وضعیت پروژه قاضی خان-بدره

سید کمال الدین میرجعفریان مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: پروژه راهسازی قاضی خان-بدره شامل ۱۲ کیلومتر است که تاکنون هفت کیلومتر از این پروژه به طور کامل آماده شده است.

وی بیان داشت: پنچ کیلومتر از این مسیر نیز عملیات خاکی آن به اتمام رسیده و دارای ۲۰۰ متر تونل نیز است.

میرجعفریان عنوان کرد: در مسیر انتهایی این پروژه دو پل بزرگ وجود دارد که هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارند.

مدیر کل راه و شهر سازی استان ایلام با اشاره به اینکه این راه ارتباطی از تقاضاهای مردم استان به خصوص مردم شهرستان‌های سیروان و بدره است، گفت: قرار است در آینده نزدیک کارآسفالت مابقی این مسیر ارتباطی آغاز شود.

بهره‌برداری از این پروژه همچنین باعث کاهش مسافت (ارتباط فرامنطقه ای) با استان های همجوار و اتصال شهرستان های فوق با جاده حمیل- کرمانشاه و مرکز کشور می شودمیرجعفریان تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه همچنین باعث کاهش مسافت (ارتباط فرامنطقه ای) با استان های همجوار و اتصال شهرستان های فوق با جاده حمیل- کرمانشاه و مرکز کشور شده و تسهیل در حمل و نقل سیمان ایلام و محصولات کشاورزی و کاهش ترافیک در محورهای ارتباطی ایلام-بدره  را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه های راهسازی دیگر در شهرستان بدره هم فعال است، گفت: واریانت چشمه شیرین در این شهرستان به زودی به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: به زودی عملیات اجرایی چهار پروژه راهسازی روستایی در شهرستان بدره آغاز می شود.

پروژه راهسازی قاضی خان به بدره تکمیل می شود

شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه های راهسازی از اهمیت بالایی در استان برخوردار هستند و قطعا اولویت اول استان توجه به این بخش است.

وی بیان داشت: پروژه راهسازی قاضی خان -بدره بعد از سال ها هنوز به بهره برداری نرسیده و در تلاش هستیم با جذب اعتبارات ملی و استانی این پروژه طی سال جاری تکمیل شود.

پولادی عنوان کرد: این پروژه به لحاط ارتباطی برای استان حائژ اهمیت است و قطعا تکمیل این پروژه در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

با اجرای این پروژه مسیر سیروان به بدره ۴۵ کیلومتر کوتاه تر می شود و فاصله جاده ای مناطق جنوبی با محدوده شمالی استان ایلام را ۷۰ کیلومتر کاهش می دهد.

کد N1675239

وبگردی