آفتاب
حجت‌الاسلام رییسی:

اگر معرفت نباشد، از راه به بیراهه کشیده می‌شویم/ پیروی آن آقایی هستیم که تفاوتی در زمان مبارزه با فساد و کمک به مستمند نداشت

اگر معرفت نباشد، از راه به بیراهه کشیده می‌شویم/ پیروی آن آقایی هستیم که تفاوتی در زمان مبارزه با فساد و کمک به مستمند نداشت

رییس آستان قدس رضوی گفت:ما پیروی آن آقایی هستیم که مبارزه با فساد می‌کرد و همان آقا هنگامی که به مستمندی می‌رسد، فکر نمی‌کنیم همان آقا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در مراسم شب ولادت حضرت امیرالمومنین که در مسجد حوری محله قیام برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه به دعوت متولیان و روحانی مسجدحوری به این مجلس آمده، گفت: در این مجلس و مسجد بنده به دعوت امام جماعت و برای روز ولادت امیرمومنان(ع) آمده‌ام و غرض عرض ارادت به امیرمومنان است. بحث دیگری جز موضوع بسیار مهم و محوری حضرت علی(ع) نخواهم داشت. مسایل دیگر را در زمان‌های دیگر می‌شود بیان کرد. این زمان مناسب این بحث نیست. لذا با ارادتی که به همه دوستان و عزیزان دارم عرض می‌کنم که بنای بنده فقط حول محور شخصیت امیرمومنان خواهد بود.

رییس آستان قدس رضوی درباره ابزار معرفت و شناخت خداوند نکاتی را مطرح کرد و گفت: باید خدواند، پیامبر و علی ابن ابی طالب را شناخت. خدایا به من توفیق معرفت خودت، پیامبرت و حجتت را بده!

او خاطرنشان کرد: اگر معرفت نباشد، از راه به بیراهه کشیده می شویم و این معرفت گاهی احساسی و گاهی تعقلی است.

رییسی گفت: باید پیرو آن آقا باشیم که فرمود ای مالک مردم دو جورند. یا در دین با تو برابر  و هم کیش‌اند یا در آفرینش و خلقت با تو هم آفرینش‌اند. ما پیروی آن آقایی هستیم که مبارزه با فساد می‌کرد و همان آقا هنگامی که به مستمندی می‌رسد، فکر نمی‌کنیم همان آقا باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امید داریم خداوند متعال به ما توفیق بدهد که خداوند را بشناسیم. اما چگونه؟! دریا را باید دریا شناخت. امیرالمومنین دریایی است که می‌تواند انسان را صیانت کند. از خدا بخواهیم چنان به ما توفیق دهد که ولی‌مان راضی باشد.

او تاکید کرد در این مجلس نمی‌خواهد بجز موضوع امیرالمومنین صحبت کند.

ادامه دارد

کد N1675092

وبگردی