آفتاب

سارقان درختان تاغ در ورامین دستگیر شدند

سارقان درختان تاغ در ورامین دستگیر شدند

تهران-ایرنا- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین از دستگیری سارقان درختان کویری تاغ در کویر مرکزی این شهرستان خبر داد.

منصور گل محمدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : محیط بانان اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده ، چهار نفر را که اقدام به قطع کردن درختان تاغ می کردند شناسایی و با همراهی نیروی انتظامی دستگیر کردند.
وی اظهار کرد: این افراد که در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند ، پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی ارجاع داده شدند.
وی افزود : درختان تاغ از مهمترین گونه های گیاهی سازگار با محیط کویری است که نقش بسیار مهم و حیاتی در تثبیت کویر و جلوگیری از ورود ریزگردها به مناطق زندگی افراد می شود.
گل محمدی اظهار کرد: این در حالی است که برخی از افراد سودجو عمدتا برای تهیه ذغال این درختان مهم را که سال های برای رشد آن ها وقت و هزینه صورت گرفته قطع کرده و آسیب جدی به طبیعت و اکوسیستم کویر می زنند.
وی بیان کرد: بارش های مناسب نیمه دوم سال گذشته و اوایل سال جاری ، وضعیت تاغزارهای ورامین را از حالت بحران خارج ساخته و وضعیت مناسبی در منطقه حاکم شده است.
بیش از 10 هزار هکتار از منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ورامین زیر کشت تاغ قرار دارد.
خشکسالی سال های اخیر آسیب های فراوانی را به تاغزارهای شهرستان ورامین وارد کرده بود.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
کد N1674970

وبگردی