آفتاب

معاون وزیر ورزش وجوانان: عملکرد استان ها تخصصی تر بررسی می شود/ ضرورت توجه بیشتر به ورزش بانوان

معاون وزیر ورزش وجوانان: عملکرد استان ها تخصصی تر بررسی می شود/ ضرورت توجه بیشتر به ورزش بانوان

تهران- ایرنا - معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت:رویکرد وزارت خانه به استان ها در دوره جدید در مقایسه با گذشته تخصصی تر شده است و به دنبال آن انتظار برنامه ریزی و پاسخگویی به عملکردها بیش از گذشته وجود خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از وزارت ورزش و جوانان؛امیررضا خادم روز دوشنبه در نشست مدیران کل ورزش و جوانان استان ها،افزود: بر اساس این رویکرد هر دو ماه یکبار جلساتی با حضور مدیران استانی برگزار خواهد شد زیرا نگاه تخصصی در این زمینه به عملکرد ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و تاثیر آنها بر پیشرفت ورزش کشور محرز شده است.
خادم ادامه داد: در گذشته یکی از شاخص های ارزیابی ادارات کل استانی میزان مدال آوری ورزشکاران آن استان در رویدادهای مهم ورزشی نظیر بازی های المپیک و آسیایی بود.
معاون وزیر ورزش اضافه کرد: اکنون دیدگاه این است که نباید در ارزیابی ها ، وظایفی را که فدراسیون ها برعهده دارند از مدیران استانی مطالبه داشته باشیم به همین منظور تعداد مدال و قهرمانی ها که 60 درصد از ارزیابی ادارات کل استان را شامل می شد به 15درصد کاهش یافته و توزیع های منطقی تری را در شاخص های مختلف خواهیم داشت.
خادم توضیح داد: در زمینه شاخص های قهرمانی از این پس همه شاخص ها لحاظ می شود و باید تغییر دیدگاه و رفتاری در این عرصه داشته باشیم .با ایجاد شرایط بهتر برای توسعه و پیشرفت ورزش و امور جوانان ،آن را ملاک استان ها قرار می دهیم زیرا در زمینه قهرمانی و مدال آوری این فدراسیون ها هستند که باید پاسخگو باشند.
وی در ادامه نظارت مدیران کل استانی برعملکرد هیات های ورزشی را مهم بر شمرد و از مدیران خواست با هماهنگی و همگرایی با فدراسیون ها اقدامات هیات ها را رصد کنند .
معاون پارلمانی وزارت ورزش وجوانان همچنین اهتمام ویژه در حوزه بانوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ورزش بانوان با رشد خوبی در کشور همراه است که در استان ها نیز این حوزه باید مورد توجه و دقت بیشتری قرار گیرد به ویژه در رابطه با حامیان مالی که بیشتر برای ورزش مردان است باید به سمت ورزش بانوان هدایت شود.
خادم توجه جدی به موضوع جوانان را یکی از اصلی ترین وظایف وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و از مدیران استانی اهتمام ویژه در خصوص امور جوانان را خواستار شد.
وی گفت: مدیران کل ورزش و جوانان استان ها باید از ظرفیت های مدیران شهرستانی بر اساس قانون استفاده کنند . هیات های استانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها دو بال اصلی برای موفقیت هر اداره کل استانی محسوب می شوند.
معاون حقوقی ،امور مجلس و هماهنگی امور استان ها به احکام برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: نتایج و آثار این احکام در ماه های آینده به وضوح در استان های کشور دیده خواهد شد و ضرورت دارد از آن در راستای تعالی و پیشرفت ورزش و امور جوانان بهره بگیریم.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی**9250** 1701
تنظیم کننده:گلی سفیدزاده* انتشار: حمید قدیمی
کد N1674824

وبگردی