آفتاب

آیت الله جوادی آملی:آمریکا بی وقفه درحال به راه انداختن کشتار در جهان است

آیت الله جوادی آملی:آمریکا بی وقفه درحال به راه انداختن کشتار در جهان است

قم – ایرنا – آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به جنایت های آمریکا در منطقه گفت: کارخانه های اسلحه سازی آمریکا بی وقفه در حال ساخت سلاح برای به راه انداختن کشتار در جهان است.

به گزارش ایرنا، وی عصر یکشنبه در آیین رونمایی از بزرگترین قرآن کریم طلا و نقره جهان، درقم افزود: آمریکا و مستکبران جهان زمانی با به راه انداختن جنگ های جهانی و امروز با ایجاد جنگ های نیابتی در منطقه سوریه، عراق و یمن درحال جنایت هستند.
آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه نجات جامعه بشری را درگرو حاکمیت عقل و عدل در جهان است، ادامه داد: بر اینکه با سلاح و آهن نمی شود جهان را اداره کرد ادامه اسلحه مؤمن آه و گریه است و این آه، بر آهن و سلاح غلبه خواهد کرد.
آمریکا اواخر هفته گذشته در اقدامی خلاف قوانین بین المللی به بهانه حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون که تاکنون اثبات نشده، یکی از فرودگاه های سوریه را بدون اعلام قبلی هدف 59 موشک هدایت شوند قرار داد.
این اقدام امریکا واکنش های مختلفی در جهان به همراه داشته به طوریکه موجب تجمع های اعتراضی مردم آمریکا در ایالت های مختلف این کشور شد.
وی همچنین گفت: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت های امام راحل آثار هنرمندان دربخش های اسلامی افزایش یافته و به واسطه این آثار هنری می توان در جهان بیدارگری کرد.
این مرجع تقلید کتابت قرآن را کاری پر برکت دانست و گفت: انس به قرآن، درک صحیح قرآن و عمل صالح مبتنی بر قرآن، توفیقی الهی است.
این مرجع تقلید با مقایسه نزول قرآن و باران افزود: نزول باران، انداختن بر روی زمین است ولی نزول قرآن آویختن بر روی زمین است.
آیت الله جوادی آملی، قرآن را طنابی مستحکم توصیف کرد و ادامه داد: قرآن طنابی است که یک طرف آن به دست خداست و نجات و رهایی در گرو تمسک به این طناب است.
بزرگترین قرآن کریم نقره و طلای جهان با حضور آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید امروز در موسسه اسراء قم رونمایی شد.
این قرآن کریم که توسط 'رائین اکبرخانزاده' در ابعاد 141.6 در 91 سانتیمتر کتابت شده دارای 100 کیلوگرم وزن بوده و در ساخت آن از طلای 18 و 24 عیار، نقره و نیز مس به کار رفته شده است.
قلمزنی جلد این قرآن توسط استاد مهدی عسگری صورت گرفته است.
استاد خانزاده 20 سال است مشغول کتابت قرآن بوده و این اثر، بیست و ششمین قرآن کریمی است که وی کتابت کرده است.
کوچکترین قرآن نقره جهان در ابعاد 12 در 16 سانتیمتر از جمله دیگر آثار این هنرمند است.
آثار خانزاده تا کنون در نمایشگاه های کشورهای مختلف جهان یه نمایش گذاشته شده است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
کد N1674397

وبگردی