آفتاب

13 هزار و 800 فرصت شغلی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

13 هزار و 800 فرصت شغلی سال گذشته در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید 13 هزار و 800 فرصت شغلی سال گذشته در این استان ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این میزان فرصت شغلی تنها در بخش کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و صنعت ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در تعهدات سال گذشته گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری یکهزار فرصت شغلی فراهم شد، گفت: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی راه اندازی 295 واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفته یا محقق شده است.
وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی علاوه بر راه اندازی مجدد طرح های تولیدی راکد، کشت گیاهان دارویی و درختان مثمر کم آب در هفت هزار و 100 هکتار برنامه ریزی شد که بخش اعظم تعهدات اجرایی شد.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: مطابق بررسی های انجام شده در دولت یازدهم حدود 39 هزار فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان به 40 درصد رسیده است، افزود: افزایش نرخ رشد اقتصادی نشان از افزوده شدن افراد جویای کار به افراد شاغل موجود است.
سلیمانی دشتکی افزود: رکود در ساخت و ساز مسکن، اتمام طرح های مسکن مهر، بازگشت افراد شاغل چهارمحال و بختیاری از کشورهای خلیج فارس به استان مهم ترین دلایل افزایش تقاضای شغل است.
به گفته وی، حدود 30 طرح بزرگ و اقتصادی نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در صورت تکمیل و راه اندازی در اشتغال های جانبی، تحول بزرگی ایجاد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طی 15 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال 94 در استان 135 مصوبه و در سال گذشته نیز یکهزار و 382 مصوبه با هدف رفع موانع تولید ثبت شد.
سید نعیم امامی افزود: 30 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری از مزایا و مصوبات این ستاد بهره مند شدند.
هم اینک یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که مطابق آخرین گزارش های سازمان صنعت، معدن و تجارت حدود 850 واحد از این تعداد فعال است.
به گزارش ایرنا، پیش از این نرخ بیکاری استان چهارمحال و بختیاری 20 درصد اعلام شده بود.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
کد N1674219

وبگردی