آفتاب

در تورم ۳۰ و ۴۰ درصدی سود مردم واقعی نبود/ برای رونق اقتصادی نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم

در تورم ۳۰ و ۴۰ درصدی سود مردم واقعی نبود/ برای رونق اقتصادی نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای می‌گویند در تورم ۳۰ و ۴۰ درصدی درآمد مردم بیشتر بود؛ در حالی که باید گفت، در آن زمان سود مردم حاصل از تورم بود و سود واقعی نبود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عزیز اکبریان در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: سال‌ها است که مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌های اقتصادی تکلیف خود را انجام داده و بنابر این برای همه ما همین بس است که امروز رهبر بزرگوارمان به‌عنوان سکاندار انقلاب اسلامی، مهم‌ترین معضل کشور را اقتصاد می‌دانند.

او با اشاره به نام‌گذاری سال گذشته با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و همچنین نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اعلام کرد: این نامگذار متمادی چراغ راهی است که باید مدنظر دولت و مردم و مسئولان قرار گیرد.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی مسئولیت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برعهده دولت است و همان‌گونه که رییس‌جمهوری نیز در اظهارات خود بیان کردند، دولت به تنهایی نمی‌تواند این مهم را محقق کند بلکه مسئولیت ریل‌گذاری تولید و اشتغال را مجلس برعهده دارد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابر این مجلس باید با تسهیل قوانین و لوایحی که دولت ارائه می‌کند، راه درستی را برای دولت ترسیم کند.

او همچنین بر نقش و وظایف قوه قضاییه در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: اگر قوه قضاییه برای امنیت سرمایه‌گذاری کمک نکند، قطعاً کمک دولت و مجلس نمی‌توانند سرمایه‌گذاران را مجاب به سرمایه‌گذاران کنند.

اکبریان ادامه داد: به‌طوری که با برخوردهای منفی که ممکن است خدای ناکرده از سوی برخی قضات صورت گیرد، به هیچ وجه سرمایه‌گذاران به خودشان اجازه ندهند که در کشور سرمایه‌گذاری کرده و نسبت به قوانین حقوقی و قضایی ما اطمینان روانی نداشته باشند.

او با اشاره به اینکه برای تحقق تولید و اشتغال مردم نیز باید کمک کنند، گفت: اگر همه ما دست به دست هم ندهیم و کمک نکنیم قطعاً دولت برای تحقق شعار سال موفق نخواهد شد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مشکلات ناشی از رکود اعلام کرد: هنوز تلاش‌های دولت نتوانسته کشور را از فضای رکود خارج کند؛ در حالی که برای خروج از رکود دو راه وجود دارد که یکی از این راه‌ها این است که دولت تورم را رها کرده، قیمت ارز افزایش پیدا کند و دوباره تورم دورقمی شود و دوباره بازار و کسب و کار راه بیفتد که آن‌گاه مردم با وجود تورم سود می‌برند و درآمد واقعی و پولی که باید وارد تولید و سرمایه‌گذاری شود، وجود نخواهد داشت.

او اضافه کرد: عده‌ای می‌گویند در تورم ۳۰ و ۴۰ درصدی درآمد مردم بیشتر بود؛ در حالی که باید گفت، در آن زمان سود مردم حاصل از تورم بود و سود واقعی نبود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی راه دیگر خروج از رکود را تلاش دولت برای جذب سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: راه‌حل اساسی این است که برای خروج از وضعیت رکود اقتصادی به دنبال سرمایه‌گذاری باشیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش سال ۹۴ مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص راهکارهای خروج از رکود گفت: در این گزارش عنوان شد که برای خروج از رکود نیازمند ۲۰۰ میلیارد دلار هستیم که معادل ۷۵۰ هزار میلیون تومان می‌شود که این پول کمی نیست و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند آن را تامین کند.

اکبریان تاکید کرد: مبارزه عملی با قاچاق و ساماندهی نظام بانکی و سودهای بالا و غیر منطقی و اصلاح ساختار اداری و همچنین صادرات، محور بودن تولید باید مدنظر قرار گیرد تا اقتصاد به سامان و مناسب تری داشته باشیم.

کد N1674149

وبگردی