آفتاب
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

آغازتوزیع کمک های وزارت آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده خراسان رضوی

آغازتوزیع کمک های وزارت آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده خراسان رضوی

مشهد-ایرنا-مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: توزیع حدود چهار میلیارد ریال کمک های این وزارتخانه در مناطق زلزله زده این استان آغاز شد.

علیرضا کاظمی روز یکشنبه در جریان توزیع این کمک ها در بخش رضویه مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمک ها در سه زمینه تجهیز کلاس های درس و تامین امکانات لازم برای ادامه فرآیند تحصیلی ، کمک های ویژه برای دانش آموزان و تامین مایحتاج اقامت «مدیر آموزگاران» در مناطق زلزله زده تقسیم بندی می شود.
وی بیان کرد: امروز( یکشنبه ) کمک های وزارت آموزش و پرورش در بین 24 کلاس در 15 روستاهای بخش رضویه که دارای تعداد 300 دانش آموز هستند و از وقوع زلزله آسیب دیده اند، توزیع می شود.
وی اظهار کرد:کمک های وزارت آموزش و پرورش در قالب 15 قلم شامل کیف، کفش، لباس گرم، نوشت افزار، مواد غذایی و بسته هدایا در بین دانش آموزان توزیع می شود.
وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان های فریمان، سرخس و بخش رضویه مشهد بیشترین آسیب را در وقوع زلزله روز چهارشنبه هفته گذشته دیده اند، افزود: کمک های وزارت آموزش و پرورش بین مدارس و دانش آموزان آسیب دیده این سه منطقه به ترتیب توزیع می شود.
وی اظهار کرد: تجهیزات ویژه مدیر-آموزگاران نیز برای بیتوته شامل موکت، پنکه، تلویزیون،اجاق گاز و وسایل گرمایشی می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از روز گذشته برگزاری کلاس های درس در چادرهای آماده سازی شده با حضور معلمان و دانش آموزان مناطق زلزله زده آغاز شده است که علت آن نزدیک شدن به هفته های پایانی سال تحصیلی و جلوگیری از عقب ماندگی دانش آموزان باشد.
کاظمی اظهار کرد: در بخش رضویه 32 مدرسه در 32 روستا وجود دارد که در مجموع دارای دو هزار و 179 دانش آموز در 114 کلاس است و از این تعداد 15 روستا با 24 کلاس و 300 دانش آموز از زلزله آسیب جدی دیده اند و از این کمک ها بهره مند می شوند.
وی تاکید کرد: سایر مدارس و کلاس ها در وضعیت مناسبی دارند و بدون هیچگونه خسارتی هم اکنون فعالیت آموزشی خود را ادامه می دهند.
استان خراسان رضوی دارای 12 هزار و 500 مدرسه با حدود 54 هزار کلاس و یک میلیون و 200 هزار دانش آموز می باشد.
زلزله 6 ریشتری چهارشنبه 16 فروردین که کانون آن سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد بود تاکنون 300 پس لرزه داشته است. این زمین لرزه یک جانباخته، 40 زخمی و 68 روستای خسارت دیده در چند شهرستان خراسان رضوی بر جای گذاشت.
7496/ 6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی
کد N1674147

وبگردی