آفتاب

پارسال استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

پارسال استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را کسب کرد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان پارسال پایین ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد.

محمد تقی آبایی هزاوه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین نرخ بیکاری سال گذشته در کشور 12 و چهار دهم درصد اعلام شد در حالی که این نرخ در استان مرکزی، به هفت و سه دهم درصد رسید.
وی بیان کرد: بر اساس ثبت سامانه رصد ( سامانه ثبت اشتغال ) استان مرکزی، پارسال 10 هزار و 24 فرصت شغلی در این استان ایجاد شده که در تحقق این امر، 90 درصد از برنامه هدفگذاری را تثبیت کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شغل های ایجاد شده در این مدت بر اساس آمارهای بیمه اجباری تامین اجتماعی و دفاتر کاریابی بیش از 12 هزار فرصت شغلی است اما بر اساس سامانه رصد که ملاک ارزیابی اشتغال است، 10 هزار و 24 شغل به ثبت رسیده است.
آبایی هزاوه عنوان کرد: در این مدت چهار هزار و 100 نفر نیز از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان مختلف معرفی شدند.
وی گفت: آمارها بیانگر آن است که رونق اقتصادی در استان مرکزی سرعت گرفته و شرایط مناسبی در حوزه کسب و کار حاکم است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: توسعه اشتغال خرد و کوچک با محوریت روستاها از برنامه های مهم و اولویت دار این استان در سال جاری است.
وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی رونق اقتصاد و اشتغال خرد توسط دفتر روستایی استانداری و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان های مختلف این استان به منظور شناخت استعدادها و پتانسیل های مختلف روستاها در دست بررسی است.
سهمیه اشتغال سال گذشته استان مرکزی ایجاد 11 هزار و 762 فرصت شغلی بود و سهمیه در نظر گرفته سال جاری هنوز اعلام نشده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
کد N1674071

وبگردی