آفتاب
تشریح فعالیت‌های ستادمبارزه با مواد مخدر

کشف ۷۰۵ تن مواد مخدر در مرزهای کشور/ جمع‌آوری ۱۴ هزار معتاد

کشف ۷۰۵ تن مواد مخدر در مرزهای کشور/ جمع‌آوری ۱۴ هزار معتاد

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مهمترین فعالیت های ستاد را تشریح کرد و گفت: در طول اجرای طرح نوروزی ۱۴ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و برخورد با خورده‌فروشان ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مویدی در نخستین نشست خبری در سال ۹۶ با ارایه آمار فعالیت های ستاد در سال ۹۵ و همچنین دستاوردهای طرح نوروزی ستاد گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر تلاش کرده با همفکری اصحاب رسانه یک کارنامه شفاف و روشن و بدون ابهام به مردم ارایه کند. 

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بخش کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: یک سال پر کار در سال ۹۵ را پشت سر گذاشتیم سال ۹۵ سالی پر از موفقیت برای ستاد مبارزه با مواد مخدر بود و این موفقیت مرهون ارایه اخبار به صورت به جا به مردم و اطلاع رسانی  درست به شهروندان رقم خورد امیدوارم در سال ۹۶ هم همکاری اصحاب رسانه  در بحث مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در جامعه همچنان ادامه داشته باشد.

مویدی گفت: در سال ۹۵ رویکرد اجتماعی شدن مواد مخدر را دنبال می کردیم با ایجاد یک دغدغه در بدنه حاکمیت و انتقال آن در بین احاد جامعه تحرکی عظیم را در بین مردم شاهد بودیم که باعث فعالیت های به جایی در امر اعتیاددو مبارزه با مواد مخدر رفموزد و بستر سازی مناسبی برای حضور مردم و مراکز علمی و آزمایشگاعی در امر مبارزه با مواد مخدر را رقم زد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تکیه بر توانمندی های دولتی و حکومتی به ویژه در بحث اعتیاد با وجود  گستره آسیب های اجتماعی آن امکان پذیر نیست، گفت: امروزه بحث رویکرد اجتماعی شدن مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده ایم و با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری توانستیم گام های بلندی را برداریم و برای اولین بار بیش از ۴۲ درصد شاهد افزایش اقدامات پیشگیری در سطوح مختلف جامعه برای  کاهش اعتیاد هستیم که این آمار بی نظیر است.

مویدی گفت: امروز برای همه سطوح جامعه از مهد کودک تا دبیرستان و دانشگاه بسته های آموزشی منطبق با استانداردهای بین المللی داریم تا جایی که رویکرد اجتماعی شدن مواد مخدر به تایید سازمان ملل رسیده و خوشبختانه به یک بسیج همگانی در امر مبارزه با مواد مخدر رسیده ایم. امروز نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر مبتلا هستند روند اعتیاد در دنیا رو به افزایش است. بیشترین قربانی و تلفات انسانی را اعتیاد به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در بحث مقابله به دلیل همجواری با افغانستان و پاکستان اقدامات مقابله ای برای مسدود کردن مرز توفیقات خوبی داشتیم و ۷۰۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده که رشد ۱۴ درصدی را نشان می دهد و نشان می دهد در امر مقابله، مرزبانان ما همچنان با این مافیا در حال جنگ هستند و یک لحظه غفلت نکرده اند. جا دارد از جانفشانی های مرزبانان عزیزمان تشکر کنیم.

مویدی افزود: در سال ۹۵ در بحث درمان شاهد حرکت جدیدی بودیم در بحث معتادان متجاهر ۴۰ هزار معتاد متجاهر را ساماندهی کردیم و در پایان سال در ۱۲ استان طرح جدیدی را طراحی کردیم و در ایام نوروز همکاران ما در دستگاه های مقابله ای، بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر  و ۸ هزار خرده فروش را ساماندهی کردند.

ادامه دارد

کد N1674063

وبگردی