آفتاب

دیدار سفیر ایران در تانزانیا با زندانیان ایرانی در دارالسلام

دیدار سفیر ایران در تانزانیا با زندانیان ایرانی در دارالسلام

سفیر جمهوری اسلامی ایران به همراه رایزن فرهنگی و عده‌ای از اعضای سفارت تهران در تانزانیا، به زندان «سنگرا» در دارالسلام رفتند و با ۱۸ تن از ایرانیان که در این زندان به سر می‌برند، ملاقات و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار این هیأت ابتدا با رئیس زندان ملاقات کرده و وی توضیحاتی را درباره وضعیت زندان سنگرا ارائه کرد. 

در ادامه این بازدید سفیر ایران و همراهانش در محل ملاقات با زندانیان حاضر شدند و با حضور رئیس زندان با زندانیان ایرانی که تعدادشان در این زندان ۱۸ تن بوده و به اتهام قاچاق مواد مخدر زندانی هستند، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار یکی از زندانیان به نمایندگی از بقیه مشکلات و درخواست‌هایشان را مطرح کرد. 

سپس سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا طی سخنانی اظهار داشت: به مناسبت سال نو به دیدن شما آمده‌ایم تا سال نو را تبریک گفته و از حال شما آگاه و به مشکلات شما واقف شویم.

او خطاب به زندانیانی ایرانی در زندان سنگرا گفت: مطمئن باشید سفارت و دولت جمهوری اسلامی ایران هر کاری را که بتواند برای مشخص شدن وضعیت محکومیت، بهتر شدن شرایط و آزادی شما انجام خواهد داد و در این راستا از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

سفیر ایران در تانزانیا تأکید کرد: وزیر دادگستری کشورمان به رسیدگی به وضعیت شما تأکید داشته و آمادگی خود را برای مذاکره و پیگیری آزادی زندانیان و یا تبادل آنها اعلام  کرده است.

او همچینین تصریح کرد که در ملاقات با رئیس‌جمهوری تانزانیا در خواست تبادل  و آزادی این زندانیان را داشته است.

در این دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم به ذکر حکایت زندانی شدن حضرت یوسف (ع ) پرداخت و از زندانیان خواست فرصت سخت زندان را فرصتی برای خودسازی، ترک گناه و نزدیک شدن به خدا قرار دهند و از آنها خواست هیچ‌گاه امید خود را به خداوند متعال از دست ندهند زیرا نامیدی از رحمت پروردگار از بزرگ‌ترین گناهان است.

در پایان این جلسه کمک‌های نقدی و غیرنقدی اعضای سفارت و رایزنی ایران در اختیار این زندانیان قرار گرفت و همچنین تعدادی کتاب و قرآن که از سوی رایزنی فرهنگی تهیه شده بود، به این هم‌وطنان زندانی اهدا شد. 

کد N1673999

وبگردی