آفتاب

نگاه پادشاه اردن به تحولات منطقه از عمق اندکی برخوردار است

نگاه پادشاه اردن به تحولات منطقه از عمق اندکی برخوردار است

سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات پادشاه اردن به جمهورى اسلامى ایران در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایى، این اظهارات را نسنجیده و سخیف توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی گفت: به نظر می‌رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردى و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان . صواب آن است که ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروه های خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر نمایند.

قاسمى ضمن یادآورى مشکلات مستمرى که با جعل رژیم نامشروع صهیونیستى گریبانگیر جهان اسلام و کشورهاى منطقه شده است تأکید کرد: اعلام حمایت از امنیت این رژیم اشغالگر که عملاً به معناى ناامنى تمامی منطقه است و طرح قیاس هاى بى اساس و طنز آلود میان ایران و سرکردگان گروههاى تروریستى، آن هم از سوى پادشاه یک کشور عربى و اسلامى،  شوربختانه گویاى وضعیت بغرنج  و اسفباری است که این منطقه در آن به سر مى برد. بی شک بخش مهمی از  وضعیت موجود منطقه نتیجه نگاه هاى اشتباه سیاستمداران  برخى کشورها به روندهاى سیاسى و اتخاذ سیاست‌هاى مخرّب و غلطی است که در نهایت می‌تواند تمام منطقه را به ورطه ناامنى و بى‌ثباتى بیشتر  سوق دهد.  برای کمک به امنیت، ثبات و وحدت در منطقه بهتر آن است که ایشان نیز اندک زمانی را به مطالعه منطق، تاریخ  و جغرافیای منطقه اختصاص دهند.

کد N1673729

وبگردی