آفتاب

دانشگاه پیام نور قطب بین المللی دانشگاهی کشور می شود

دانشگاه پیام نور قطب بین المللی دانشگاهی کشور می شود

شهرکرد- ایرنا- معاون حقوقی، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام نور کشور گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه، این دانشگاه به عنوان قطب بین المللی دانشگاهی ایران تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسن دوگانی آغچغلو عصر شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با اجرای این قانون راه اندازی قطب بین المللی در مرکز استان ها و ارتقای واحدهای شهرستان ها با همکاری مدیریت ارشد استان ها در اولویت قرار می گیرد.
وی افزود: دانشگاه پیام نور اکنون از 13 کشور دنیا دانشجو پذیرش می کند که با اجرای قانون تبدیل دانشگاه پیام نور به قطب بین المللی دانشگاهی ایران این میزان به 60 کشور افزایش می یابد.
دوگانی آغچغلو تصریح کرد: با تصویب این قانون، دانشگاه پیام نور ایران می تواند برای امضای تفاهم نامه و احداث پایگاه در کشورهای دیگر اقدامات لازم را انجام دهد.
وی یادآور شد: برگزاری دوره های دانشگاهی بین المللی با همکاری کشورهای دیگر از مهمترین برنامه های دانشگاه پیام نور ایران محسوب می شود.
معاون حقوقی، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام نور گفت: ارتقای کیفی و تقویت این دانشگاه در سطح جهانی و برون مرزی در دستور کار مسئولان قرار دارد.
وی افزود: توسعه کمی و کیفی دانشگاه های پیام نور در استان ها و شهرستان ها از دیگر برنامه های اولویت دار مسئولان این دانشگاه در کشور محسوب می شود.
دوگانی آغچغلو تاکید کرد: حمایت مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری از دانشگاه پیام نور این استان نقش مهمی در تسریع برنامه های توسعه ای آن ایفا کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ارتقای مدیران استانی در سطح ملی از مهمترین خواسته های مدیریت ارشد استان محسوب می شود.
قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: ایجاد تحول و تقویت زیرساخت های علمی از مهمترین پیامدهای تغییر مدیریت در یک مجموعه است.
وی یادآور شد: عملکرد دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری در دوران فعالیت دولت یازدهم مطلوب و قابل قبول است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: استفاده از طرح های علمی و پژوهش های کاربردی به منظور تسریع در دستیابی به اهداف توسعه ای در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری مورد تاکید است.
معاون حقوقی، مجلس و امور استان های دانشگاه پیام نور به منظور معرفی علیرضا آبرود به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری و تکریم حسینعلی قجری رئیس قبلی این دانشگاه به شهرکرد سفر کرده است.
علیرضا آبرود پیش از این معاون دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری بود.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری دهکردی
7362/6021
کد N1673715

وبگردی