آفتاب

خروج غیر تورمی از رکود در دولت یازدهم /بانک ها محور اصلی اجرای بسته اقتصادی

خروج غیر تورمی از رکود در دولت یازدهم /بانک ها محور اصلی اجرای بسته اقتصادی

مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره بانک کشاورزی یکی از مهم ترین اقدامات دولت یازدهم در بخش اقتصادی، تدوین و اجرای بسته اقتصادی برای خروج غیر تورمی از رکود بوده که با تأکید بر رفع تنگناهای تأمین مالی و افزایش تقاضای موثر اجرایی شد.

به گزارش ایلنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرتضی شهیدزاده روز شنبه افزود: با این اقدام بخش‌هایی از اقتصاد کشور که می‌توانند با جذب منابع موجود تأثیر بیشتری در افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشند؛ شناسایی شوند.

وی اظهارداشت: در نهایت با ایجاد تحرک در بخش های پیشران اقتصاد کشور، این تحرک ایجاد شده به سایر بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی پسین و پیشین آنها سرایت کند و بهره‌وری بیشتری از منابع مالی محدود موجود برای افزایش رشد اقتصادی حاصل شود.

وی گفت: تردیدی نیست که نظام بانکی محور اصلی اجرایی شدن این بسته اقتصادی دولت تدبیر امید بود و برای تحقق اهداف پیش بینی شده تمام تلاش خود را به کار بست و هر یک از بانک ها بر اساس زمینه تخصصی فعالیت خود با درنظر گرفتن ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی بانک مرکزی به ویژه مدیریت و کاهش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها با هدف حمایت از خرید کالای ایرانی و رونق صنایع داخلی اقداماتی را انجام دادند که آثارمثبت آن در اقتصاد، افزایش بهره‌وری منابع و عبور از تنگناهای مالی به خوبی مشهود است.

وی تصریح کرد: بر این اساس بانک کشاورزی نیز علاوه بر اجرای مأموریت اصلی خود در تأمین منابع مورد نیاز بخش کشاورزی، همسو با سیاست های اقتصادی دولت و برای حمایت از خرید کالای ایرانی اقدام کرده و پرداخت تسهیلات به حدود 94 هزار نفر در سال 1394 از جمله این اقدامات به شمار می آید.

 

 

کد N1673597

وبگردی