آفتاب

رای پرونده مهد "کودک آزار" صادر شد/ ماجرای شکستن ترقوه کودک سه ساله در مهدکودک

رای پرونده مهد "کودک آزار" صادر شد/ ماجرای شکستن ترقوه کودک سه ساله در مهدکودک

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از رای کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران مبنی بر تعطیلی موقت مهد کودک متخلف در جریان بدرفتاری با کودک سه ساله خبر داد.

مهدکودک متخلف به کودک آزاری پسر سه ساله تعطیل شد
احمد خاکی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با آنا در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کودک آزاری کودک سه ساله در یکی از مهدکودک‌های شهر تهران اظهار کرد: در جلسه اضطراری کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی بهزیستی استان تهران موضوع بدرفتاری با این کودک در دستور کار قرار گرفت که پس از بحث و بررسی کارشناسی و مشاهده مستندات مرتبط، این کمیسیون با توجه به شکایت صورت گرفته از مهد نزد مراجع قضایی و تا صدور رای و تصمیم‌گیری نهایی، رای به تعطیلی موقت این مهد کودک متخلف داد.
وی یادآور شد: در بررسی‌های اولیه در زمان وقوع این اتفاق مشخص شد که مهد به صورت غیر قانونی از مربی کارآموز استفاده کرده است که در همان زمان اقدام به اخراج این فرد از آن محل شد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: با توجه به تخلف صورت گرفته و عدم نظارت دقیق مسئول فنی این مهد کودک بر امور این مهد، همچنین کمیسیون نظارت بر مراکز غیر دولتی نسبت به ابطال پروانه مسئول فنی این مرکز صدور رای کرد، بر همین اساس مصوبه کمیسیون نظارت در خصوص این مهد کودک متخلف از روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه اجرایی شده است.
خاکی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی این مرکز، با هماهنگی صورت گرفته دیگر کودکان حاضر در این مهد توسط بهزیستی شهرستان تهران در سایر مهد کودک‌های اطراف آن مهد ساماندهی می‌شوند. برهمین اساس به خانواده‌ها متذکر می‌شویم که بهزیستی با مهدکودک‌های متخلف به صورت قانونی برخورد می‌کند و والدین می‌توانند هرگونه شکایت خود را از مهدهای کودک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.
به گزارش آنا، «ارشان» کودک سه ساله‌ای بود که سوم آذر ماه سال گذشته در یکی از مهدهای کودک تهران بر اثر رفتار خشن مربی دچار شکستگی استخوان ترقوه شد، حادثه‌ای که پرونده آن در بهزیستی به عنوان کودک آزاری باز شده و مورد پیگیری قرار گرفت.
کد N1673425

وبگردی