آفتاب

نقش آیت‌الله هاشمی مستمر است/ جمع‌آوری ویژه‌نامه «سازندگی» در مورد شخصیت آیت‌الله

نقش آیت‌الله هاشمی مستمر است/ جمع‌آوری ویژه‌نامه «سازندگی» در مورد شخصیت آیت‌الله

دبیر علمی همایش دیدبان اعتدال گفت: معلوم است که در یک همایش نمی‌شود به همه این مسائل پاسخ داد. امیدوارم در فواصل مشخصی همایش‌هایی برگزار شود که آثار شخصیتی ایشان را بررسی کند. ویژه‌نامه ای از رسانه‌های مکتوب پس از رحلت ایشان در حال جمع آوری است و تا آنجایی که ممکن بوده در اثر این ویژگی‌ها جمع آوری شده است. یک ویژه‌نامه سازندگی هم در مورد ایشان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدعلی نجفی در نشست خبری همایش دیدبان اعتدال گفت: نقش آیت‌الله هاشمی مستمر است. درطول تاریخ نقش آیت‌الله هاشمی بسیار مهم است و آیندگان نیاز به راه و روش ایشان دارند. یکی از ویژگی‌های شخصی آیت‌الله هاشمی این است که هرچه دورتر می‌شویم ابعاد فکری ایشان هویداتر می‌شود. قطعاً همین امر است که در شکل‌گیری انقلاب و حفظ آن و جنبه‌های سیاسی شخصیت ایشان قوی بوده و اثر داشته است و به سایر وجه‌های شخصیتی ایشان نیز تاثیر گذاشته است.

او تاکید کرد: ایشان آشنا به مسائل فقهی روز دنیا بودند اما چون به عنوان یک شخصیت سیاسی در مسائل شرکت می‌کردند کمتر به سایر بخش‌های وجودی شخصیت ایشان پرداخته شده است. از این رو تصمیم گرفته شده است که به صورت عملی‌تر شخصیت ایشان را مورد بررسی قرار دهیم.

دبیر همایش دیدبان اعتدال یادآور شد: معلوم است که در یک همایش نمی‌شود به همه این مسائل پاسخ داد. امیدوارم در فواصل مشخصی همایش‌هایی برگزار شود که آثار شخصیتی ایشان را بررسی کند. ویژه‌نامه‌ای از رسانه‌های مکتوب پس از رحلت ایشان در حال جمع‌آوری است و تا آنجایی که ممکن بوده این ویژگی‌ها جمع آوری شده است. یک ویژه‌نامه سازندگی هم در مورد ایشان جمع‌آوری می‌شود.

نجفی افزود: حزب کارگزاران برگزارکننده این همایش نیست. تصمیم داشتیم که یک گروه خاص متولی امر نباشد. بنابراین نام همایش را تحت عنوان یاران هاشمی برگزار می‌کنیم و یک عده که ارادات خاص و قلبی به ایشان دارند را مسئول برگزاری این همایش کرده‌ایم.

کد N1673359

وبگردی