آفتاب

معاون نخست وزیر مجارستان: به آینده همکاری ها با ایران بسیار خوشبین هستیم

معاون نخست وزیر مجارستان: به آینده همکاری ها با ایران بسیار خوشبین هستیم

شیراز- ایرنا- معاون نخست وزیر مجارستان گفت: با توجه به شرایط پیش آمده پس از برجام و سیاست های دولت جمهوری اسلامی، به آینده همکاری ها با این کشور بسیار خوشبین هستیم.

به گزارش ایرنا، ژولت شمین جمعه در دیدار با استاندار فارس در شیراز، ایران را نماد یک کشور با داشتن تاریخ عظیم دانست و افزود: مجارستان در دوران تحریم ها از کشور ایران حمایت می کرد و در این مقطع نیز آماده تحکیم روابط با این کشور در ابعاد مختلف تجاری، علمی، صنعتی و گردشگری هستیم.
او اظهار کرد: دکتر روحانی پس از روی کار آمدن،سیاست باز در پیش گرفت که ما احترام زیادی به این سیاست می گذاریم.
ژولت شمین گفت: کشور ما در زمینه اتخاذ سیاست گرایش به شرق به دنبال برقراری و گسترش روابط با کشورهای آسیایی از جمله ایران است.
وی، با اشاره به تحصیل یک هزار و 400 دانشجوی ایرانی در دانشگاه های مجارستان افزود:درمقابل ما نیز مایل به اعزام دانشجویان کشورمان به ایران برای تحصیل در دانشگاه های این کشور هستیم.
معاون نخست وزیر مجارستان افزود: همکاری در زمینه فعالیت های هسته ای و آموزشی از جمله مواردی است که در این سفر دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: برای گسترش روابط با ایران، کشور مجارستان آماده استقبال از دکتر روحانی برای سفر به این کشور در آینده نزدیک است.
استاندار فارس در این دیدار ضمن تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های فارس در حوزه های گردشگری، معدنی، دانشگاهی و حمل و نقل گفت: در شرایط فعلی کشور ایران به عنوان امنیت ترین کشور منطقه و یکی از امن ترین کشورهای جهان و استان فارس نیز به عنوان یکی از امن ترین استان های کشور فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه ها است.
وی ادامه داد: وجود بناها و آثار مذهبی، تاریخی و ادبی، برخورداری از دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان مطرح ترین دانشگاههای کشور، برخورداری از شبکه حمل و نقل جاده ای، دسترسی به آبهای خلیج فارس، توانمندی های کشاورزی و برخورداری از معادن متعدد، همه از جمله ظرفیت هایی است که فارس را به استانی مستعد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.
افشانی اظهار کرد: با توجه به تصویب اعتبار 2 هزار و 400 میلیارد ریالی از سوی دولت برای توسعه فرودگاه بین المللی شیراز، در آینده نزدیک شاهد توسعه هرچه بهتر و بیشتر این فرودگاه نیز خواهیم بود.
وی، ابراز امیدواری کرد که این سفر زمینه ساز گسترش همکاری های تجاری، بازرگانی، علمی و دانشگاهی و گردشگری بین استان فارس و کشور مجارستان باشد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
کد N1672860

وبگردی