آفتاب
امام جمعه اراک

تبلیغات انتخاباتی باید با درایت و به دور از تخریب و فریب باشد

تبلیغات انتخاباتی باید با درایت و به دور از تخریب و فریب باشد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید عوام فریبانه باشد بلکه باید با درایت و به دور از مبالغه صورت گیرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: اقشار مختلف مردم باید در انتخابات 29 اردیبهشت بار دیگر حضوری گسترده در پای صندوق های رای داشته باشند و عظمت کشور و ملت را به رخ جهانیان بکشند.
وی بیان کرد: حضور گسترده در این انتخابات مشت محکمی بر دهان آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آل سعود و داعش است.
امام جمعه اراک ادامه داد: دشمنان تبلیغات خود را برضد انتخابات شروع کرده اند اما کور خوانده اند و بدانند که ملت بزرگ ایران دست از آرمان های انقلاب، نظام، رهبری، امام راحل و شهدا بر نمی دارد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: مردم عاشق امام حسین (ع) و اهل بیت با حضور پررنگ خود در انتخابات عزت خود را نشان خواهند داد و دست رد بر سینه دشمنان قرآن و اسلام می زنند و مقابل تمام توطئه ها و فتنه ها ایستادگی خواهند کرد.
وی اظهار کرد: آراء تا 29 اردیبهشت ماه در دست مردم امانت است اما پس از برگزاری انتخابات این امانت به دست منتخبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار می گیرد و این افراد نیز باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا به مطالبات رهبری و مردم جامعه عمل پوشانده شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: باید در مسیر اشتغال، تولید، احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل گام های بلندی برداشته شود.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه ها در خصوص حادثه دلخراش شب گذشته در سوریه گفت: این اقدام به شدت محکوم است و انزجار و تنفر خود را بار دیگر از جنایات آمریکا، اسرائیل، آل سعود و داعش اعلام می کنیم.
وی تصریح کرد: هفته گذشته آمریکا سوریه را به استفاده از مواد شیمیایی و کلر متهم کرده بود و سوریه این اقدام را تکذیب کرد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: آمریکا به جای بررسی کارشناسی و بدون هیچ دلیلی شب گذشته پایگاه نظامی سوریه در نزدیکی حمص را موشک باران کرد.
وی عنوان کرد: آمریکا با این اقدام به نفع داعش وارد حمله با سوریه شده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دشمنان ما بی منطق، درنده خو و قلدر هستند و باید حواس ها نسبت به آنها جمع باشد و مراقبت های لازم صورت گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: امید است شر این جنایتکاران به زودی از سر مردم مظلوم یمن، بحرین، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین کوتاه شود.
وی در خصوص زلزله خراسان نیز گفت: این زلزله خسارت جانی کمتری نسبت به سایر زلزله ها داشت و امید است خداوند به بازماندگان کشته شدگان در این بلای طبیعی صبر عنایت کند.
وی تاکید کرد: دولت آینده باید همه تلاش های خود را برای مقام سازی خانه های روستایی به ویژه منازل خشت و گلی به کار گیرد و برنامه ویژه ای را در این راستا پیش بینی کند تا در حوادث و بلایای طبیعی شاهد کمترین میزان آسیب و خسارت باشیم.
وی در بخش دیگری از خطبه ها در خصوص ماه رجب و شعبان گفت: این ماه های با عظمت فرصتی برای تعالی و تکامل انسان است که باید از آنها بهره کافی برده شود.
امام جمعه اراک اضافه کرد: اعتکاف یکی از بهترین اعمال در ماه رجب است که انتظار است برنامه های معنوی و پذیرایی از معتکفان در این ایام با بهترین کیفیت برگزار شود.
شهادت شهید صدر، صیاد شیرازی، آوینی، شهدای مشروطیت، شهدای هسته ای، روز فناوری صلح آمیز هسته ای، روز بهداشت، هفته بنیاد مسکن و روز هنر انقلاب اسلامی از دیگر محورهای خطبه های خطیب جمعه اراک بود.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
کد N1672836

وبگردی