آفتاب

امام جمعه بیرجند: تبلیغات انتخابات به اصل نظام و ارزش های اسلامی آسیب وارد نکند

امام جمعه بیرجند: تبلیغات انتخابات به اصل نظام و ارزش های اسلامی آسیب وارد نکند

بیرجند - ایرنا - امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی گفت: با توجه به در پیش بودن 2 انتخابات مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه، داوطلبان توجه کنند در زمان تبلیغات انتخاباتی به اصل نظام و ارزش های انقلاب اسلامی ضربه ای وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه بیرجند افزود: رهبری می فرمایند،هیچگاه در انتخابات ها دخالت نمی کنم، به مردم نمی گویم چه کسی را انتخاب کنید، در آستانه معرفی نامزدها کسانی که بعد از تایید شورای نگهبان ارزش های انقلاب ،دین ،سعادت دنیا و آخرت مردم و رشد جامعه را تامین کند، باید برای آنها تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون انسان احساس می کند، عده ای اصل نظام، ولایت و دین را هدف قرار داده اند باید حواسمان جمع باشد و از اختلاف که موجب سوء استفاده دشمن می شود ، پرهیز کنیم.
وی با بیان اینکه این همه خون شهید، عشق و ایثار، نباید در مسایل سیاسی ضربه ببیند، اظهار کرد: دونالد ترامپ به بهانه اسلحه شیمیایی به سوریه حمله می کند، دشمن هدفش ضربه زدن به ایران اسلامی است،
خطیب جمعه بیرجند در ادامه شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر گرامی اش توسط رژیم بعث عراق را از مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود: این خونها برای اسلام ریخته شده است.
وی همچینین سالروز شهادت مرتضی آوینی و وفات حضرت زینب(س)را از دیگر مناسبت های هفته پیش رو عنوان کرد و یادآور شد: باید توجه کنیم خون این بزرگان پایمال نشود، تا اسلام، قرآن، محبت و صفا بماند.
امام جمعه بیرجند به ادامه بحث هفته های قبل در مورد عرفان اسلامی پرداخت و گفت: خُلق، سی و هفتمین منزل عرفان است، راغب اصفهانی، انسان را موجودی دارای صورت ظاهر و باطن معرفی می کند، همه ما به فکر صورت ظاهر خود هستیم و باید هم به آراستگی ظاهری توجه کرد.
رضایی اظهار کرد: ابدیت انسان به صورت باطن بستگی دارد که به آن خُلق و اخلاق می گویند باید توجه داشت، آیا صورت باطن زیبا داریم با نه؟، در ارتباط با خدا، خدا محور و در ارتباط با بندگان مهربان باشیم.
وی افزود: برترین موجود عالم وجود مقدس پیامبر(ص) است،و آن حضرت بر اخلاق و صورت باطنی بود که خداوند از آن سیرت، خلق و خوی با عظمت یاد می کند.
وی یادآور شد: ابن خلدون از بزرگترین جامعه شناسان تاریخ اسلام در کتابی با عنوان « تاریخ العبر » یعنی تاریخ عبریت گیری ها، در مقدمه آن از قرآن کریم و اخلاق پیامبر(ص) در تالیف قلوب به عنوان دو معجزه ایشان نام می برد.
وی اضافه کرد: قرآن می فرماید، این عنایت خدا بود که به پیامبر این همه سعه صدر عطا کرد و اگر تند خو و بد اخلاق بودی، جمعیت ها از اطرافت پراکنده می شدند و هدف رسالت محقق نمی شد.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: در آستانه ولادت حضرت علی (ع) قرار داریم و در مدح رسول الله(ص) در ذیقار که نزدیک بصره است می گویند که پیامبر(ص) کسی است که خداوند کینه ها را بوسیله ایشان دفع کرد.
رضایی یادآور شد: جامعه و انسان ها بواسطه وجود پیامبر(ص) با همدیگر برادر شدند، وقتی کینه و نفرت از جامعه رخت بربست آن زمان زمینه ترویج قرآن و پیام رسول الله (ص) به بشریت فراهم می شود و امروز این پیام حیات، نشاط و زندگی به ما می دهد.
وی همچنین اظهار کرد: عذاب الهی این است که در بین مردم اختلاف، تفرقه ایجاد شود آنوقت همه همدیگر را اذیت می کنند و به اهداف خلقت نمی رسند.
وی ادامه داد: حضرت علی (ع) می فرمایند به این دلیل از حکومت ظاهری گذشتم چون ترسیدم، افتراق بین مسلمانان ایجاد شود، وحدت، اتحاد و محبت اخلاق وجود پیامبر(ص) است و ما در جامعه باید اخلاق مورد پسند ایشان داشته باشیم.
وی یادآور شد: ما که مدیون این انقلاب بزرگ، خون شهیدان و ولایت هستیم تلاش کنیم وحدت، محبت و اخوت در جامعه گسترش یابد.
امام جمعه بیرجند گفت: پیامبر(ص) می فرماید، خداوند عهدی در ارتباط با علی (ع) با من بست و این است که او پرچم هدایت و پیشوای اولیای خاص و نور حقیقت بندگان خداست، هر که علی (ع) را دوست بدارد، مرا دوست دارد.
رضایی گفت: ما حاکمیت اسلامی داریم و باید از حکومت، زمامداری و وظایف مردم نسبت به ولایت فقهی صحبت کنیم.
وی افزود: گاهی فراموش می کنیم که ولایت کلیه الهی داریم، اگر ولایت فقهی مان ارزش دارد شعاعی از خورشید ولایت کلیه علوی و علی(ع) و فرزندان ایشان است.
وی با اظهار اینکه ولایت فقهی همان ولایت فقیه و ولایت کلیه الهی همان ولایت عرفانی است، یادآور شد: امام خمینی (ره) می فرمایند، حامیت دو معنی دارد یکی خلافت تکوینی که مختص بندگان خاص انبیاست و خلافت دوم قراردادی و اعتباری است که به معنی حکومت است.
وی یادآور شد: ولایت حقیقیه تکوینی در حضرت علی (ع) و اولاد ایشان متجلی شد و این همان گل عالم است،انسانیت اگر اهل بیت(ع) را نداشته باشد باغ بشریت بی میوه است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: قدرت اگر در خدمت عدالت علوی، انسانیت، انسان کامل باشد ارزشمند است و در غیر این صورت ارزشی ندارد.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
کد N1672803

وبگردی