آفتاب

رییس جمهوری وارد سمنان شد

رییس جمهوری وارد سمنان شد

سمنان- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری صبح پنجشنبه با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و جمعی از مقامات محلی استان وارد فرودگاه سمنان شد.

به گزارش ایرنا، در این سفر 17 طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح صنعتی با بیش از 11 هزار و 670 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای بیش از 885 نفر از طریق ویدئوکنفرانس بهره برداری و کلنگ زنی می شود.
در سفر یکروزه دکتر روحانی به سمنان، شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا واقع در شهرک صنعتی سمنان با هزینه بیش از یک هزار و 125 میلیارد ریال بخش خصوصی، تولیدکننده سالانه 100 هزار دستگاه خودروی کلاس بی، با حضور وی به بهره برداری می رسد و عملیات احداث بخش تولید بدنه و سالن رنگ این واحد تولیدی با سه هزار و 630 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی در 45 هزار مترمربع آغاز می شود.
همچنین قطار حومه ای تهران- ورامین- گرمسار با دستور دکتر روحانی و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در محل راه آهن گرمسار با بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار و زیرسازی و روسازی بیش از 25 کیلومتر به بهره برداری می رسد.
سخنرانی و افتتاح همزمان طرح های صنعتی و عمرانی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) سمنان از دیگر برنامه های سفر یکروزه پرچمدار کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان اعلام شده است.
افتتاح یک هزار و 156 واحد مسکن مهر شامل یک هزار و 120 واحد در شهرستان شاهرود، 316 واحد در دامغان، 299 واحد در سمنان و 21 واحد در شهرستان گرمسار با مشارکت 790 میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر طرح های قابل افتتاح در سفر دکتر روحانی به سمنان است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسینعلی امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری، سید امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و چندین معاون وزیر در این سفر رئیس جمهوری را همراهی می کنند.
افتتاح طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان، راه اصلی گرمسار- چنداب، طرح قطار محلی تهران- ورامین- گرمسار، افتتاح تقاطع غیرهمسطح درجزین، بهسازی محور شاهرود- گرگان، افتتاح چند باب پل و مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی از طرح های افتتاحی وزارت راه و شهرسازی، افتتاح سامانه آبیاری تحت فشار به مساحت پنج هزار هکتار از طرح های افتتاحی در حوزه وزارت جهادکشاورزی، افتتاح طرح فرابرد هوشمند میهن، طرح های شکوفا بهداشت و شکوفا شیمی آرین از طرح های افتتاحی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افتتاح ساختمان اداره امور مالیاتی استان و سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد هلال احمر نیز دیگر طرح های افتتاحی از طریق ویدئوکنفرانس با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری است.
سفر به استان سمنان چهارمین سفر رییس جمهوری درسال 96 بودا است .
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
کد N1672142

وبگردی