آفتاب

تسهیل در سرمایه گذاری طرح های صنعتی از سیاست های مهم سازمان صنایع کوچک است

تسهیل در سرمایه گذاری طرح های صنعتی از سیاست های مهم سازمان صنایع کوچک است

ایلام - ایرنا - معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: یکی از ماموریت های سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران ایجاد و تکمیل زیرساخت های صنعتی و تسهیل در کار سرمایه گذاری است.

به گزارش ایرنا علی یزدانی روز چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی شهرستان دره شهر در 120 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان ایلام افزود: ایران دارای 953 شهرک و ناحیه صنعتی و همچنین 9 منطقه ویژه است که بعد از آماده شدن زیرساخت ها و واحدهای صنعتی کشور که عمدتاً کوچک هستند برنامه حمایت از این بنگاه ها در دستور کار قرار دارد.
وی هدف از این بازدید را بررسی مشکلات زیرساختی و همچنین مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان دره شهر عنوان کرد و گفت: بعد از بازدید و بررسی وضعیت این شهرک با ابلاغی که اوایل هفته آینده به مجموعه مسئولان استان خواهد شد هم در زمینه رفع نواقص زیرساختی شهرک های صنعتی و هم در زمینه تسهیل در کسب و کار سرمایه گذارانی که فعال هستند تصمیماتی اتخاذ می شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین در ادامه حضور خود در استان ایلام از شهرک صنعتی شهرستان ملکشاهی بازدید و اظهار کرد: جهت فعال سازی شهرک صنعتی ملکشاهی که دارای 30 هکتار زمین با بسترهای زیرساختی مناسب است طی یک ماه اینده پنج واحد تولیدی از طرف سازمان شهرک های صنعتی احداث و با شرایط ویژه چهارساله به متقاضیان کسب و کار واگذار می شود .
یزدانی خاطر نشان کرد: امسال که از طرف مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال مزین گردیده و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید برنامه این سازمان تسهیل در واگذاری اراضی و ارائه مشوق های لازم متناسب با موقعیت و ظرفیتهای مناطق مختلف کشور است .
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود : جهت تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان ملکشاهی مشوق های از جمله واگذاری زمین با 10 درصد حق بهره برداری و یک سال تنفس و 4 سال بازپرداخت اقساط واگذار خواهد شد.
یزدانی همچنین با اشاره به معافیت 13 ساله مالیاتی برای سرمایه گذاران در این شهرستان خاطر نشان کرد: در راستای توسعه صنعت در ملکشاهی امتیازات ویژه ای نیز برای سرمایه گذاران در این شهرستان لحاظ خواهد شد.
شهرستان 22 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.
خبرنگار: لیلا خاکی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر /6034
/7180
کد N1671817

وبگردی