آفتاب
حجت الاسلام احمدی:

معاونت «نظارت بر تدوین و چاپ» به سازمان سمت اضافه می شود

معاونت «نظارت بر تدوین و چاپ» به سازمان سمت اضافه می شود

حجت الاسلام احمدی، رئیس سازمان سمت گفت: در سال جدید معاونت «نظارت بر تدوین و چاپ» به سازمان افزوده می‌شود و سازمان «سمت» با تغییر و تحولات جدیدی همراه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمد احمدی در ابتدای مراسم آغاز سال نو  با تبریک سال نو و اهدای درود و تحیات به روح امام خمینی (ره) گفت: «دعای خیر از بن دندان برای سلامت و توفیق و طول عمر مقام معظم رهبری دارم که همان طور که ملاحظه می‌کنید ثبات و امنیت این کشور مربوط به سلامت ایشان است و خداوند انشاء‌الله توفیق و تأیید روزافزون به ایشان بدهد».

وی در ادامه از برنامه تغییر و تحول‌ در سال جدید خبر داد و افزود: «شکر خدا سازمان «سمت» نسبت به سازمان‌های مشابه موفق‌تر است و در سراسر کشور، نهادی به این خوش‌نامی و شکوفایی که ثمره‌ای نزدیک به ۴۰ میلیون نسخه کتاب به کشور داده باشد، ظاهراً نداریم و باید همه برای موفقیت بیشتر آن بیندیشیم و تلاش کنیم. در سال جدید معاونت «نظارت بر تدوین و چاپ» به سازمان افزوده می‌شود و ان‌شاءالله سازمان «سمت» با تغییر و تحولات جدیدی که در سال ۹۶ پیش رو دارد، به جایگاهی که شایسته است برسد».

موسوی، مشاور رئیس سازمان در امور بین‌الملل، سخنران دیگر این مراسم، ضمن تبریک سال نو، به ارائه گزارش عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود در سال ۹۵ پرداخت و تصریح کرد: «ما در سال گذشته در ۱۷ کشور دنیا شامل آذربایجان، آلمان، افغانستان، انگلستان، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، چین، روسیه، عراق، عمان، لبنان، مصر، ویتنام، هند فعالیت داشتیم و در قالب انتشار کتاب، برگزاری و حضور در نمایشگاه‌ها، برگزاری و حضور در سمینارها و ... فعالیت‌های بین‌المللی «سمت» را توسعه دادیم».

وی افزود: «برگزاری نمایشگاه کتاب در قاهره در کشور مصر و انتشار ۸ عنوان کتاب «سمت» در این کشور، از مهم‌ترین فعالیت‌های بین‌المللی «سمت» در سال ۹۵ به شمار می‌رود؛ زیرا کتابی که در مصر منتشر شود، در همه کشورهای عربی به راحتی توزیع و خوانده می‌شود. افتتاح نمایندگی «سمت» در افغانستان نیز از خدمات مهم بخش بین‌الملل «سمت» بود. همچنین ما با سازمان‌های بین‌المللی مانند اکو و یونسکو همکاری داشته‌ایم و در سال گذشته طی مراسمی با حضور نمایندگان کشورهای مختلف، «سمت» از سوی سازمان اکو مورد تقدیر قرار گرفت».

موسوی ادامه داد: «سازمان «سمت» در مجموعه‌های وزارت علوم تنها سازمانی است که وب‌سایت ۴ زبانه با صفحات به‌روز و فعال به زبان‌های روسی، انگلیسی، عربی و فارسی دارد».

وی در پایان گفت: «با توجه به اتفاق مبارک ارتقای پژوهشکده «سمت»، امیدوارم در سال جدید در زمینه‌های بین‌الملل و پژوهشی، بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاهی بین‌المللی و آنچه می‌تواند سازمان را به تحرک بیشتری وادارد، استفاده کنیم. ما برای هدفی مقدس کنار هم کار می‌کنیم و وجود دکتر احمدی، نعمتی برای این سازمان است.

در ادامه سعیدی، معاون اجرایی «سمت» ضمن تبریک سال نو و میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن به ویژه به بانوان، به نیابت از دکتر هاجری معاون پژوهشی سازمان که به علت درگذشت یکی از بستگان در مراسم حضور نیافتند به ارائه خلاصه گزارش معاونت پژوهشی پرداخت و سال ۹۵ را از این منظر سالی پربار برای «سمت» توصیف کرد و گفت: «در سال گذشته در قالب گروه‌های پژوهشی، ۱۳۰ قرارداد تألیف/ترجمه کتاب بسته شد، ۸۱ عنوان کتاب تحویل نهایی شد و مرکز تحقیق و توسعه «سمت» به پژوهشکده ارتقا یافت که خبر بسیار نویدبخشی برای سازمان بود.

وی ضمن اشاره به انتشار مجله علمی – پزوهشی «پژوهش و نگارش کتاب درسی» گفت: در سال گذشته مجله با قدرت و قوت خوبی منتشر شد. امیدواریم در سال جدید با همکاری اعضای هیأت علمی جدید سازمان، شاهد رشد فزاینده فعالیت‌های پژوهشی‌مان باشیم».

سعیدی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: « در سال ۹۵ در حوزه معاونت اجرایی ۷۴ عنوان کتاب چاپ اول عرضه شد و در مجموع در ۷۱۶ نوبت چاپ، در مجموع تیراژ ۹۸۰ هزار جلد خروجی داشتیم. خوشبختانه نمودار فروش نیز نسبت به سال ۹۳ و ۹۴ بهبود یافته است». معاون اجرایی «سمت» گفت: «یکی از فعالیت‌های مهم سازمان در سال گذشته، بحث عمرانی و ساختمان جدید «سمت» بود که به خوبی پیش رفت و ان‌شاءالله در سال ۹۶ با جدیت و حدت بیشتری دنبال می‌شود. از دستاوردهای مهم ما در سال گذشته، ایجاد و راه‌اندازی نرم‌افزار کتابخوان «سمت» بود که قرار است تا پایان خردادماه، ۱۰۰۰ کتاب از کتاب‌های «سمت» در آن قرار گیرد. همچنین در سال جدید قصد داریم نرم‌افزار مدیریت جامع سازمان را با همکاری واحد فناوری اطلاعات ایجاد کنیم».

وی در پایان تأکید کرد: «در سال گذشته بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ما معطوف به برگزاری مراسم رونمایی از دوهزارمین کتاب «سمت» بود و نتیجه‌های خوبی از این کار گرفتیم و بر همین اساس قصد داریم در سال جدید با تعیین اهداف کمّی، نظم بیشتری به امور ببخشیم. در واقع در سال جدید، اهداف کمیّ اهداف اصلی سازمان خواهند بود».

در این مراسم، از بازنشستگان سال ۹۵، آقایان باریکانی، نجفی و خانم مشهدی‌رضا تقدیر به عمل آمد.

کد N1671668

وبگردی