آفتاب
معاون وزیر صنعت:

16 هزار میلیارد تومان برای بازگشت 23 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید هزینه شد

16 هزار میلیارد تومان برای بازگشت 23 هزار واحد صنعتی به چرخه تولید هزینه شد

یزد - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم 16هزار میلیارد تومان برای بازگشت 23 هزار واحد تعطیل شده یا نیمه فعال صنعتی، معدنی و کشاورزی به چرخه تولید هزینه شد.

به گزارش ایرنا محمدرضا فیاض روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: محور فعالیت های دولت تدبیر و امید در سال جاری همچون سال قبل اقتصاد مقاومتی است و در چند روز ابتدایی سال هم برنامه های سال 95 مرور شده است.
وی با بیان اینکه بخش اشتغال از جمله برنامه‌های عمده دولت تدبیر و امید در قالب اقتصاد مقاومتی است افزود: به دنبال اجرای طرحی ضربتی برای رشد اشتغال در کشور هستیم ولی باید با جهاد عمومی در جامعه به افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیز کمک شود.
معاون وزیر صنعت به تشریح عملکرد دولت در سال گذشته پرداخت و با بیان اینکه تا الان نزدیک به پنج هزار و 312طرح نیمه تمام راه اندازی شده تصریح کرد: راه‌اندازی 6 هزار طرح نیمه تمام تا سقف 100 نفر اشتغال از دیگر اقدامات انجام شده دولت در سال گذشته است.
وی افزود: 33 طرح بزرگ ملی نیز در دستور کار قرار گرفته که 27 طرح تا پایان سال 95 بهره برداری شده ، چهار تا پنج طرح آن در ایام نوروز از سوی رییس جمهوری افتتاح و بقیه تا پایان فروردین ماه اجرایی می شوند.
فیاض با بیان این‌که طرح‌های در دستور کار، فولادی، پتروشیمی و نفتی هستند تصریح کرد: افزایش اشتغال و تولید بهینه از جمله رویکردهای اصلی دولت در سال جدید است.
این مسئول با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های علمی کشور در راستای توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: توجه به فارغ التحصیلان بیکار از جمله اولویت‌های اجرایی وزارت صنایع در طرح‌های در دستور کار است.
وی با تاکید بر لزوم کمک به موسسه استاندارد برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی گفت: بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی در کشور نیازمند عزم و جهاد عمومی است که وزارت صنعت به صورت جدی پیگیر آن است.
وی توجه عمده به آموزش و اشتغال فارغ التحصیلان را یکی از مهمترین محور های بحث اشتغال در این ورازتخانه دانست و گفت: با کار گروهی و همکاری سایر وزارتخانه ها و روحیه ریسک پذیری موجود در جامعه می توان زمینه اشتغال فارغ التحصیلات تحصیل کرده لیسانس و فوق لیسانس را با افتتاح طرحهای مختلف ایجاد کرد.
سه هزارو 700 واحد صنعتی با اشتغالزایی یکصد هزار نفر در استان یزد فعالیت دارند.
1968/6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی
کد N1671613

وبگردی