آفتاب

آمریکا با کره شمالی درگیر می شود؟/ هشدار ترزا می به ترامپ

آمریکا با کره شمالی درگیر می شود؟/ هشدار ترزا می به ترامپ

سخنان ترامپ همچنین با واکنش نخست‌وزیر انگلیس رو به رو شد. ترزا می‌ به امریکا هشدار داد از هر گونه اقدام یک جانبه علیه کره شمالی اجتناب کند.

دولت امریکا پس از هشدار دوروز پیش خود به چین، مبنی بر اینکه اگر اقدامی برای مقابله با کره شمالی انجام ندهد، به صورت یک جانبه اقدام خواهد کرد، نخستین گام‌ها را برای پیاده‌سازی طرح خود آغاز کرد و ضمن فرستادن نماینده خود در امور کره شمالی به مسکو، اعلام کرد وزیر خارجه این کشور ریاست نشست شورای امنیت درباره کره شمالی را برعهده خواهد گرفت. این در حالی است که کره شمالی نسبت به سخنان دو روز پیش ترامپ واکنش نشان داده است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته وزارت امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد«جوزف یون»، نماینده ویژه امریکا در امور کره شمالی از تاریخ چهارم تا ششم ماه آوریل در سفری به مسکو با مقام‌های روسیه دیدار و درباره همکاری با آنها در رابطه با موضوع کره شمالی گفت‌ وگو خواهد کرد. قرار است در این دیدار یون با «ایگور مورگولف»، معاون وزیر خارجه روسیه و نمایندگانی از دانشگاه‌ها و اندیشکدهای مشهور روسیه دیدار و گفت‌ وگو کند. در همین حال «نیکی هیلی» سفیر امریکا در سازمان ملل خبر داد، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه امریکا ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مسأله برنامه اتمی کره شمالی را که ۲۸‌ آوریل سال‌ جاری میلادی برگزار می‌شود، برعهده خواهد داشت.

از دیگر سو وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ علیه پیونگ یانگ، واشنگتن را به داشتن زبانی «تند» متهم کرد و با انتقاد از رزمایش‌های مشترک نظامی این کشور با کره جنوبی و ژاپن تأکید کرد، این اقدامات باعث بدتر شدن تنش در شبه جزیره کره می‌شود. سخنان ترامپ همچنین با واکنش نخست‌وزیر انگلیس رو به رو شد. ترزا می‌ به امریکا هشدار داد از هر گونه اقدام یک جانبه علیه کره شمالی اجتناب کند.

خبر دیگر اینکه کمپانی امنیت سایبری کسپراسکای اعلام کرده شواهد بیشتری درباره ارتباط با اتهام سرقت سایبری 81 میلیون دلاری کره‌شمالی از حساب بانک مرکزی بنگلادش به دست آورده است.
کد N1671376

وبگردی