آفتاب

قول وزیر تعاون: 200 هزار کارگری که بیمه می شوند

قول وزیر تعاون: 200 هزار کارگری که بیمه می شوند

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به شرایط نامساعد زندگی کارگران ساختمانی از تحت پوشش قرارگرفتن 200هزارنفر از این افراد خبرداد و گفت: این امر می‌تواند به کاهش ریسک زندگی و افزایش امنیت خانواده‌های کارگران ساختمانی کمک کند.

دکترعلی ربیعی دیروز در دیداربا کارکنان سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این سازمان افزود: وقتی به پشت سر نگاهی می‌اندازیم می‌بینیم که در سه سال گذشته خدمات اجتماعی بسیاری انجام دادیم اما متأسفانه مسأله‌ای که وجود دارد این است که اندازه‌گیری خدمات سازمان‌های اجتماعی کاری دشوار است و خط کشی برای آن وجود ندارد اما با تلاش شما کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی بسیاری از امور انجام شد.
وی ادامه داد: ادعا نداریم که اکنون بازنشستگان زندگی بسیار خوبی دارند اما با شیبی که برای افزایش حقوق‌ها درنظرگرفتیم شکاف میان دریافتی و تورم برای این گروه از افراد جامعه کاهش پیدا کرد.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: دستمزد کارگری نیز جهت‌گیری  درستی داشت و 12هزارخانواده  دارای دو معلول به بالا را صاحب خانه و از زنان سرپرست خانوارحمایت کردیم. دراین سه سال با افزایش حدود 35تا40 درصدی سرپرستی فرزندان سازمان بهزیستی از سوی خانواده‌ها رو به رو بودیم و شعار بهزیستی جامعه محور به جای بهزیستی دولت محور را با بردن بهزیستی به خانواده محقق کردیم.وی اضافه کرد: بالغ بر 90درصد غربالگری شنوایی و بینایی انجام دادیم و امسال نیز غربالگری ژنتیک را محقق می‌کنیم که برای انجام هر یک از این امور رنج‌ها و دشواری‌های زیادی کشیدیم.
ربیعی خاطرنشان کرد: امروز در سازمان تأمین اجتماعی صاحب نظریه هستیم و در این دولت بینش صحیح درحوزه رفاه وجود دارد و با تلاش شما کارکنان زحمتکش توانستیم طرح تحول سلامت را با بیمه 11میلیون حاشیه نشین فقیر عملی کنیم که همه این‌ها را مدیون شما همکاران عزیز در بخش درمان هستیم. درشورایعالی بیمه نیز تمام تلاش خود را به کاربستیم تا دراین حوزه رفتارهای قابل قبولی از خود به یادگار بگذاریم.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های مهم انجام شده دربخش مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این اقدامات درسایه تأمین اجتماعی و چند سازمان دیگر مانند بهزیستی و... به شکل هوشمند انجام شد و این اقدامات و نظریه‌ها مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرارگرفت. به طور مثال قابل قبول‌ترین امر در حوزه آسیب‌های اجتماعی ریشه‌یابی دلایل طلاق بود. مردم به طور سنتی فکر می کنند بیکاری و اعتیاد ریشه‌های طلاق هستند و این در حالی است که با تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که با تغییردیدگاه‌ها و ساخت‌های قدرت در خانواده‌ها، زوج‌ها مهارت گفت‌و‌گو با یکدیگر را ندارند و ناسازگاری شش ماه اول ازدواج منجر به بسیاری از جدایی ها شده است و این درحالی است که بیکاری و اعتیاد در رتبه چهارم دلایل طلاق‌ها قرارگرفت.
وی گفت: درحوزه اشتغال نیز نظریه آوردیم و به تعبیر یکی از وزیران  در این حوزه پارادایم ایجاد کردیم. ما همواره در حوزه تأمین اجتماعی مورد جفا بوده و هستیم. سازمان تأمین اجتماعی همچنین دربخش الکترونیک پیشتاز بوده و امید داریم در این حوزه پیشرفت بیشتری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: درسال 96 تصمیم بزرگی داریم و می‌خواهیم از بنگاه داری‌های زیادی خارج شویم و ساختارها را در سرمایه‌گذاری تغییردهیم.
کد N1671313

وبگردی