آفتاب
خبر

راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در بغداد

راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در بغداد

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از راه‌اندازی یک مرکز تجاری در شهر بغداد با مشارکت بخش دولتی و خصوصی ایران تا نیمه اول سال‌جاری خبر ...

ایسنا:عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از راه‌اندازی یک مرکز تجاری در شهر بغداد با مشارکت بخش دولتی و خصوصی ایران تا نیمه اول سال‌جاری خبر داد. جهانبخش سنجابی‌شیرازی گفت: در سال‌های گذشته بخش دولتی و خصوصی اقتصاد ایران و عراق به‌دنبال راه‌اندازی یک مرکز تجاری برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با یکدیگر بودند. او ادامه داد:‌ این اقدام تاکنون بنا به دلایل مختلف از جمله مسائل امنیتی در عراق به نتیجه نرسیده بود اما یکی از آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه برای راه‌اندازی این مرکز تجاری از پنج سال گذشته آغاز شد و مذاکرات آن تاکنون ادامه یافت.

 

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: خوشبختانه با همکاری بخش دولتی و ‌خصوصی ایران و عراق و همچنین اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق توافقات لازم در این زمینه صورت گرفت و قرار است یک مرکز تجاری با همکاری بخش‌خصوصی و دولتی ایران در شهر بغداد تاسیس شود. سنجابی‌شیرازی تصریح کرد که تاکنون بخش زیادی از تجارت میان ایران و عراق به شکل تجارت کوله‌بری انجام شده است اما با راه‌اندازی این مرکز تجاری سامان‌دهی و تحول جدی در روابط اقتصادی دو کشور ایجاد خواهد شد. به گفته او این مرکز تجاری تا پایان شهریور امسال در شهر بغداد راه‌اندازی خواهد شد.

کد N1671303

وبگردی