آفتاب

راه‌حل بحران سوریه باید «سیاسی» باشد

راه‌حل بحران سوریه باید «سیاسی» باشد

وزیر دفاع ایتالیا در سفر خود به لبنان و طی یک نشست خبری تاکید کرد بحران سوریه باید با راه‌حل سیاسی حل وفصل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم السابع، «روبرتا پینوتی» وزیر دفاع ایتالیا با اشاره به اینکه کشورش در عملیات نظامی در سوریه شرکت نمی‌کند، تاکید کرد حل بحران سوریه تنها از طرق سیاسی امکان‌پذیر است.

وی با تکرار موضع خود در خصوص عدم شرکت ایتالیا در عملیات نظامی در عراق، افزود کشورش از دولت مشروع عراق حمایت می‌کند.

پینوتی که روز دوشنبه در پایان سفر رسمی خود به لبنان در یک نشست خبری در بیروت پایتخت این کشور سخن می‌گفت، تصریح کرد با توجه به بحران پناهندگان سوری که به سوی لبنان سرازیر شده‌اند این کشور با وضعیت دشواری روبرو است.

وزیر دفاع ایتالیا همچنین عنوان کرد، زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی نقش لبنان در حل و فصل بحران سوریه و همچنین مساله پناهجویان سوری را به رسمیت بشناسد، چرا که لبنان تعداد زیادی از پناهندگان سوری و فلسطینی را در خاک خود پذیرفته است.

وی همچنین در خصوص رویکرد ایتالیا در قبال مسائل جنوب لبنان و درگیری بین «حزب‌الله» و رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد ادامه ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) بهترین راهکار برای جلوگیری از تکرار و یا تشدید چنین مسائلی بین لبنان و اسرائیل دانست.

در سفر روبرتا پینوتی به لبنان، ژنرال «کلودیو گراتسیانو» فرمانده ارتش ایتالیا نیز وی را همراهی می‌کرد.

پینوتی در این سفر با «میشل عون» رئیس‌جمهوری، «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و «یعقوب ریاض» وزیر دفاع لبنان دیدار و در خصوص اوضاع امنیتی منطقه و همچنین روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

کد N1670969

وبگردی