آفتاب

اشتیاق دانشجویان ژاپنی برای حضور در رقابت های ربوکاپ آزاد ایران

اشتیاق دانشجویان ژاپنی برای حضور در رقابت های ربوکاپ آزاد ایران

تهران- ایرنا- استاد تمام دانشگاه کیوشو ژاپن، اشتیاق دانشجویان ژاپنی را برای حضور در مسابقات ربوکاپ آزاد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، چشمگیر توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، پروفسور ایشی کازو روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: اولین سالی که قصد شرکت در مسابقات ربوکاپ ایران را داشتیم، دانشجویانم را تشویق می کردم که در این رقابت ها حضور پیدا کنند و آنها به اصرار من به ایران آمدند.
وی ادامه داد: ولی بعد از اولین حضور دانشجویانم در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران، آنها بودند که به اصرار از من می خواستند که حتما در دوره های بعدی رقابت ها هم حضور پیدا کنیم و همین اشتیاق، دانشجویان ژاپنی را همه ساله به این مسابقات می کشاند.
ایشی کازو، سطح کیفی مسابقات ربوکاپ آزاد ایران را مطلوب خواند و از برگزارکنندگان این رقابت ها قدردانی کرد.
دانشگاه کیوشو، به عنوان بزرگ ترین دانشگاه عمومی جزیره کیوشوی ژاپن در شهر فوکوئوکا قرار دارد و اگرچه تاسیس آن به سال 1903 برمی گردد، ولی به طور رسمی از سال 1911 آغاز به کار کرد.
در این دانشگاه، دو هزار و 311 عضو هیات علمی و بیش از 11 هزار دانشجوی دوره کارشناسی و افزون بر 9 هزار دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی مشغول فعالیت های آموزشی و پژوهشی هستند.
دوازدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران به همت کمیته ملی ربوکاپ و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد تدارک یافته است.
این رقابت ها امروز 15 فروردین ماه در بخش دانش آموزی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شد و فردا با آغاز رقابت تیم های دانشجویی و تیم های شبیه ساز به کار خود ادامه می دهد و روز جمعه 18 فروردین ماه با معرفی برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.
در این دوره از مسابقات، 378 تیم از 14 کشور جهان از جمله آمریکا، آلمان، هند، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، هلند، پاکستان، مکزیک، انگلستان، ترکیه، پرو و ایران حضور دارند.
علمی**1055**
خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:irnaelm@https://telegram.me
کد N1670939

وبگردی