آفتاب

ضریب نفوذ بیمه به ٢.١ رسید/ آغاز مبادلات بیمه‌ای با شرکت‌های مهم اتکایی خارجی

ضریب نفوذ بیمه به ٢.١ رسید/ آغاز مبادلات بیمه‌ای با شرکت‌های مهم اتکایی خارجی

عبدالناصر همتی گفت: در صنعت بیمه کشور حدود ١١ هزار نفر مشغول به کارند و حدود ٤٠٠ تا ٥٠٠ هزار نفر نیز زندگی شان در ارتباط با این صنعت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ عبدالناصر همتی رئیس بیمه مرکزی در دیدار نوروزی با اصحاب رسانه در مورد ادغام شرکت‌های بیمه فاقد سرمایه لازم اظهار داشت: شرکت‌های بیمه باید تا پایان سال ٩٦ سرمایه مصوب هیات وزیران را تأمین کنند در غیر این صورت، ادغام می‌شوند و یا پروانه فعالیت‌شان در رشته‌های مختلف بیمه‌ای، کاهش خواهد یافت.

وی افزود: بر این اساس حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه مستقیم ١٥٠ میلیارد تومان و حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی ٢٥٠ میلیارد تومان خواهد بود.

همتی با بیان اینکه صنعت بیمه در سال ٩٥ نسبت به سال قبل ٢٢ درصد رشد را تجربه کرده است، گفت: این رشد باعث شده تا بیمه ضریب نفوذ بالای دو درصد را تثبیت کند.

رئیس بیمه مرکزی خاطر نشان کرد: تا دو ماه آینده آیین نامه‌های قانون جدید شخص ثالث ابلاغ می شود. به خصوص آیین نامه   تخفیفات شرکت‌های بیمه و و جرائم که مربوط به بیمه شخص ثالث است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: ایجاد اشتغال در بخش خدمات در دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است. در صنعت بیمه کشور حدود ١١ هزار نفر مشغول به کارند و حدود ٤٠٠ تا ٥٠٠ هزار نفر نیز زندگی شان در ارتباط با این صنعت است.

وی گفت: بیمه، بخش مهمی از بخش خدمات است و منجر به رشد و توسعه اجتماعی و رفاه مردم می شود و ما به دنبال توسعه کمی و کیفی این صنعت هستیم .

وی با اشاره به رشد ضریب نفوذ بیمه افزود: رشد صنعت بیمه کمک کرد تا ضریب نفوذ بیمه به ٢.١ درصد برسد این در حالی است که این میزان در حوزه منا ( شمال افریقا و خاررمیانه ) حدود ١.٨ درصد است.

رئیس بیمه مرکزی گفت: مبادلات بیمه ای با شرکت‌های مهم اتکایی در دست اجرا است.

ادامه دارد...

کد N1670859

وبگردی