آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد:

تدوین نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی تا اواخر فروردین

تدوین نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی تا اواخر فروردین

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اعلام کرد: مراحل نهایی تدوین نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آغاز شده و پیش بینی می شود تا اواخر فروردین ماه به اتمام برسد.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی در گفتگو با خبرنگار مهر از برنامه های محوری حوزه‌های علوم اسلامی در سال جاری به تحول آموزشی و تغییر نظام آموزشی همراه با توسعه مراکز حوزه در سراسر کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: مراحل نهایی تدوین این نظام آموزشی آغاز شده و پیش بینی می شود تا اواخر فروردین ماه به اتمام برسد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان یادآور شد: بعد از اتمام مراحل نهایی تدوین نظام آموزشی، برای بررسی نهایی به شورای راهبردی ارسال خواهد شد که براساس برنامه ریزی های انجام شده، سال جاری، سال اجرای نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خواهد بود .

وی افزود: سال گذشته، اساسنامه جدید حوزه که ظرفیت های فراوانی برای ایجاد تحول در ساختارهای آموزشی و فرهنگی، همچنین فعالیت های جهادی در حوزه دارد، تصویب شد.

حریزاوی ادامه داد: امیدواریم با تصویب این اساسنامه، شاهد تحول در مراکز حوزه در سراسر کشور باشیم.

وی افزود: در بخش آموزش، علاوه بر تدوین نظام جدید آموزشی که در سال جاری  اجرایی خواهد شد، شاهد افزایش دانشجویان علاقمند به تحصیل در مراکز حوزه علوم اسلامی در سراسر کشور نیز بودیم بطوریکه به دلیل کمبود فضای آموزشی، امکان جذب همه علاقمندان به کسب معارف الهی در مراکز فراهم نشد.

وی ادامه داد: فعالیت های جهادی، مکمل آموزش ها علمی و فرهنگی حوزه و روح تمام فعالیت های حوزه است و بر همین اساس نیز فعالیت‌های جهادی از اولویت های برنامه های حوزه در سال جاری خواهد بود.

دبیر هیات امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با اشاره به توسعه آموزش های غیر حضوری و افزایش فعالیت های مجازی افزود: سال گذشته بیش از ۱۵۰ درس از مراجع معظم تقلید و اساتید برجسته حوزه در کانال و سایت اطلاع رسانی حوزه منتشر شد و پیش بینی می شود انتشار این دروس در سال جاری، به دو برابر افزایش یابد.

کد N1670807

وبگردی