آفتاب
یک کارشناس تامین اجتماعی:

سال۹۵ زمان نگرانی کارگران بود/ وزارت بهداشت به ارتقای درمان فکر کند

سال۹۵ زمان نگرانی کارگران بود/ وزارت بهداشت به ارتقای درمان فکر کند

یک کارشناس تامین اجتماعی می‌گوید، وزارت بهداشت تنها در شرایطی می‌تواند وضعیت درمان کشور را بهبود بخشد که فارغ از هر دست آویزی صرفا به مشغله‌های اجرایی خود بپردازد.

«عباس اورنگ» کارشناس تامین اجتماعی در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: وزارت بهداشت موظف است بدون  دست اندازی به سایر بخش‌های مستقل درمانی صرفا در فکر ارتقای نظام خدمات درمانی خود باشد.

اورنگ با بیان اینکه وزارت بهداشت سال ۹۵ با هجمه‌هایی که علیه بخش درمان تامین اجتماعی انجام داد، باعث نگرانی ۱۳ میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش آن شد، گفت: این نگرانی وجود دارد که با وجود همه مخالفت‌ها هنوز در این رویکرد وزارت بهداشت تغییری صورت نگرفته باشد.

این کارشناس تامین اجتماعی افزود: در هر صورت وزارت بهداشت باید تنها به مشغله‌های خود در حوزه سیاست گذاری و نظارت بپردازد. از سویی وزارت بهداشت به عنوان تنها نهاد حاکمیتی می تواند در سیاستگذاری، نگاهی همه جانبه و فراگیر داشته باشد.

اورنگ با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید تعهدات خود را در بخش‌های درمان و بازنشستگی در کنار هم و در تدوام با هم انجام دهد، تصریح کرد:  این دو دسته از تعهدات بواسطه نزدیکی آنها در تهیه و تامین بهداشت و سلامت نیروی کار با مقوله ای همچون ازکارافتادگی و استراحت های پزشکی دوران اشتغال باید در کنار هم چارچوب بندی شوند.

این کارشناس تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد بیمه پردزان و افزایش تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، بر سیاست حمایت از اشتغال زایی تاکید کرد و افزود: اشتغال زایی و ایجاد مشاغل پایدار متضمن حمایت دولت است اما در سال‌های گذشته مشاغل ایجاد شده چندان که باید پایدار نبودند و همین موجب شد که تعداد بیمه پردزان کاهش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ نگرانی از بابت نظارت بر نحوه هزینه کرد منابع خود در بخش‌های درمانی ندارد،  افزود: آنچه مایه نگرانی است کوته نگری در سیاست گذاری‌های حوزه درمان و عدم رعایت بی طرفی از سوی وزارت بهداشت به عنوان ناظر درمان است.

کد N1670742

وبگردی