آفتاب
یک فعال کارگری:

کارگران به کسانی رای می‌دهند که مناسبات اقتصادی را تغییر دهند

کارگران به کسانی رای می‌دهند که مناسبات اقتصادی را تغییر دهند

یک فعال کارگری با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات گفت: اگر قرار باشد مناسبات اقتصادی معیوب تغییر نکند، رای دادن و انتخابات هیچ سودی به حال کارگران ندارد.

ناصر آقاجری (فعال کارگری مناطق آزاد) در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: ساختار اقتصادی فعلی با حذف تدریجی قانون کار، ایجاد سرمایه داری دلالی توسط نهادینه کردن قراردادهای موقت کار و با مهندسی آمار تورم،  بانی نابودی قدرت خرید کارگران وکل جامعه ایران شده‌است.

وی تاکید کرد:  فرآیندی که حرکت این قطارامپریالیسمی (تعدیل ساختاری و خصوصی سازی )ایجاد نموده و  آقایان هم قصد پیاده شدن از آن را ندارند، روز به روز بیشتر ایران را به پرتگاه ژرف فاصله طبقاتی و رکود می‌کشاند ؛ پس از نزدیک به سی سال از اجرای این سیاست‌ها، چیزی که شاهد هستیم فقط گسترش رکود و تورم، فقر و بیکاری و فساد اقتصادی است و درنتیجه،  کارگران ایران، یعنی تنها مولدان اجتماعی  قربانی  و از هستی ساقط شده‌اند.

وی ادامه داد: در هر صورت کارگران ایران با نگرانی این واقعیت ها را دنبال می‌کنند و در شرایطی که قدرت اعتراض از آنها سلب شده، به دنبال راهکاری هستند که اوضاع را تغییر دهد.

این فعال کارگری در ادامه بحث به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: کارگران ایران به کسانی رای می دهند که مناسبات اقتصادی تعدیل ساختاری و خصوصی‌سازی را نفی کنند و برای یک اقتصاد مردمی برنامه مشخص داشته باشند؛ برنامه‌ای که بر محور توسعه  صنعتی با رعایت استاندارد های جهانی برای تولید کالا برنامه‌ریزی شده باشد و هدفش پایین آوردن حداقل استثمار کارگران و کلیه نیروی کار ایران باشد.

آقاجری ادامه داد: در غیر این صورت، این انتخابات هم مانند انتخابات پیشین، فایده‌ای برای نیروی کار و کارگران نخواهد داشت و قادر نخواهد بود  پاسخ گوی نیازهای اجتماعی خیل عظیم دستمزدبگیران باشد.

کد N1670741

وبگردی