آفتاب

نقش بانک صنعت و معدن در توسعه صنایع کوچک و نیروگاه‌ها

نقش بانک صنعت و معدن در توسعه صنایع کوچک و نیروگاه‌ها

علی اشرف افخمی‌، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو پیامی ‌صادر كرد و در این پیام به اقدامات ...

گروه بنگاه‌ها:علی اشرف افخمی‌، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن به مناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو پیامی ‌صادر كرد و در این پیام به اقدامات انجام شده از سوی این بانک در سال 95 اشاره کرد.در بخشی از این پیام آمده است: بی شك می‌توان از چالش‌های گذشته درس آموخت و از آنها برای بهترشدن زندگی مردم این سرزمین بهره برد و از این رهگذر بر رشد، تعالی و شادكامی آنان افزود. موفقیت‌های دولت در كاهش چشمگیر و تثبیت نرخ رشد تورم، حمایت از واحدهای كوچك و متوسط تولیدی، افتتاح طرح‌های زیربنایی صنعتی و معدنی و بالاخره تعامل سازنده با دیگر كشورها پس از اجرایی شدن برجام دستاوردهای مثبتی است كه همواره آثار خود را بر حیات كشور خواهد گذاشت.

از سوی دیگر تداوم اقدامات بانک در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید در سال ٩٥، از تلاش بی‌وقفه همکاران گرامی‌ حکایت دارد. تامین مالی سرمایه در گردش بیش از ١٣٥٠واحد تولیدی کوچک و متوسط به میزان دوهزار میلیارد تومان، رتبه ممتازی را در میان تمامی بانک‌های کشور به‌دست آورده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بانك صنعت و معدن به‌عنوان تنها بانك توسعه‌ای در حوزه صنعت، معدن و زیرساخت موفق شد با تامین مالی ٦ نیروگاه ٥٠٠ مگاواتی و ٢٤ نیروگاه كوچك مقیاس، حدود٣هزار مگاوات، به ظرفیت شبكه برق كشــور اضافـه کند. همچنین تامین مالی اولین قطار سریع‌الســـیر كشــور (تهران-قم-اصفهان) را با یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار عملیاتی كرده كه در حال اجراست. ٣ واحد آب‌شیرین‌كن هر یك به ظرفیت ١٠٠ هزار متر مكعب در روز برای تامین آب صنایع فولادی جنوب كشور، تامین مالی شده كه به‌زودی گشایش اعتبار می‌شوند.

تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی‌ كه قابلیت ارزآوری برای كشور را دارند از قبیل پتروشیمی‌ كاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان و ایلام از دیگر اقدامات شاخص در بانك است كه پتروشیمی‌های مسجدسلیمان و ایلام در حال اجرا است و بقیه به بهره‌برداری رسیده‌اند.تامین مالی پروژه‌های فولادی هفت‌گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول)، پاسارگاد (فارس) و مادكوش (بندرعباس) با ارزش بیش از ٢میلیارد یورو از دستاوردهای بانك در دولت یازدهم است.

کد N1670611

وبگردی