آفتاب

نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند

نوروز امسال بیش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شدند

ایلام - ایرنا - فرمانده انتظامی استان ایلام از تردد بیش از 212 هزار زائر از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات کشور عراق خبر داد و گفت: این میزان تردد در ایام تعطیلات نوروزی امسال ثبت شده است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار نورعلی یاری روز دوشنبه اظهار کرد: مرزهای استان ایلام با تلاش مرزبانان از امنیت مطلوبی برخوردار هستند و تردد از مرز مهران بدون هیچ مشکلی انجام می شود.
فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: در این ایام در مجموع ۴۵ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور وارد استان شدند که با تمهیدات اندیشیده شده امنیت انتظامی و ترافیکی این کاروان‌ها هم در مسیر حرکت و هم در 2 شهرستان مرزی مهران و دهلران به خوبی تامین شد.
وی با اشاره به اینکه از 26 اسفند پارسال تا 13 فروردین امسال در مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد خودرو در جاده های این استان ثبت شد، تاکید کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.
سردار یاری یادآور شد: نیروی انتظامی این استان راستای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری آمادگی لازم برای فراهم کردن بسترهای سرمایه گذاری را دارد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته موفقیت‌های خوبی در امر مبارزه با قاچاق کالا در استان داشته ایم، گفت: یکی از اولویت‌های سال پیش رو برای نیروی انتظامی مبارزه قاطع با قاچاق کالا است.
فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه به نتایج طرح نوروزی پلیس اشاره کرد و افزود: با وجود کوهستانی بودن جاده های استان، آمار تلفات انسانی در راه های مواصلاتی استان امسال کاهش یافته است.
سردار یاری یادآور شد: در تعطیلات نوروزی امسال پنج نفر در حوادث رانندگی جان باختند که اکثر این تصادف ها در جاده های روستایی و فرعی اتفاق افتاده است.
وی همچنین از کاهش 17 درصدی وقوع سرقت‌های مهم در ایام نوروز در این استان خبر داد و گفت: استان ایلام در حوزه احساس امنیت، جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی، رضایت مندی مردم و کاهش تلفات انسانی رتبه اول کشور را کسب کرد.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
6119/9002/1772
کد N1670319

وبگردی