آفتاب

استقبال چشمگیر داوطلبان از نام نویسی برای عضویت درشوراهای اسلامی استان بوشهر

استقبال چشمگیر داوطلبان از نام نویسی برای عضویت درشوراهای اسلامی استان بوشهر

گناوه-ایرنا- رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان بوشهر گفت: استقبال داوطلبان برای نام نویسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان در مقایسه با دوره قبل چشمگیر بوده است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در بندرگناوه افزود: براساس آمار نهایی استخراج شده، مشارکت داوطلبان در شهرستان گناوه رشد حدود 100 درصدی داشته و در سایر شهرها نیز به همین میزان است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، شوراها را ارکان و پایه های نظام انقلاب اسلامی می دانند که باید باعث افزایش اعتماد عمومی شوند، گفت: شاخصه های رهبر معظم انقلاب نسبت به ارزش و جایگاه شوراها باید مدنظر کاندیداها و مردم قرار گیرد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان بوشهر اظهارکرد: مردم در انتخاب کاندیداها، مسایل قومی، قبیله ای و حتی حزبی و جناحی را درنظر نگیرند و افراد اصلح را معیار انتخاب خود قرار دهند تا بتوانند درحل مشکلات و توقع هایی که از آنان است برحسب وظایف محول شده به نحو شایسته گام بردارند.
وی بااشاره به اینکه مبنای تائید صلاحیت ها استعلام از مراجع چهار گانه و سلامت نفس است که در مهلت مقرر قانونی اقدام خواهد شد، گفت: استعلام های چهار گانه به مدت هفت روز در هیات اجرایی انجام و سپس به هیات نظارت اعلام و بررسی می شود.
خدری افزود: اعتراض کسانی که در هیات اجرایی رد صلاحیت شوند، در هیات نظارت بررسی خواهد شد و درصورتی که در این هیات نیز رد شود به هیات عالی نظارت که متشکل ازسه نماینده مجلس استان است ارجاع و بررسی مجدد می شود.
وی بیان کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته انتخابات این دوره از شوراها در استان بسیار پرشورتر از قبل و باحضور حداکثری مردم برگزار خواهدشد.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت امسال برگزار می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانطر خواجه
کد N1670148

وبگردی