آفتاب

اعتبار 6 هزار میلیاردی در سند «تولید و اشتغال» لرستان

اعتبار 6 هزار میلیاردی در سند «تولید و اشتغال» لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: سند «سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال» لرستان با اعتبار ۶‌هزارمیلیارد ...

خبرگزاری مهر:معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: سند «سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال» لرستان با اعتبار ۶‌هزارمیلیارد تومان تنظیم می‌شود. مهرداد غضنفری با اشاره به اینکه امسال باید یک سند سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید را برای استان به‌منظور پیشبرد اهداف خود تدوین کنیم، اظهار کرد: استاندار لرستان تاکید دارد که تا پایان ماه جاری این سند آماده شود اما برای انجام دقیق وظیفه محوله و کار کارشناسی بیشتر تا 15‌اردیبهشت برای تهیه این سند زمان گرفته‌ایم. وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته و تدوین اسناد خوبی که داشتیم می‌توانیم این سند را به نحو مطلوبی تنظیم کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان به سند اشتغال سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این سند موضوع سرمایه‌گذاری و اشتغال آورده شده و می‌توان به‌عنوان پایه کار، آن را در نظر گرفت و بحث تولید را نیز در آن لحاظ کرد. غضنفری ادامه داد: در ابتدای هر کاری باید چارچوب و ساختاری برای تدوین این سند تعریف شود که باید به‌صورت کارگروه یا ستاد باشد، هرکدام از این ساختارها زیربخش‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه باید تعیین شوند. وی گفت: همچنین اداره کل اقتصاد و دارایی باید سربرگ سرمایه‌گذاری خارجی خود را تنظیم کند و سازمان صنعت و معدن استان نیز برنامه صادرات خود را ارائه دهد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان تصریح کرد: اصل موضوع سند است که قطعا با این پایه باید فراتر رود و استاندار تاکید دارد سند روی 6 هزار میلیارد تومان تنظیم شود چراکه مانند سال گذشته منابع، قواعد و قوانین تکرار شده و رفع موانع نیز وجود دارد.غضنفری ادامه داد: باید از یک رقم سرمایه‌گذاری ۴۲۰۰ میلیارد تومانی به 6 هزار میلیارد تومان برسیم که به این منظور سهم دستگاه‌ها، بخش خصوصی و بانک‌ها تعیین می‌شود.

کد N1669892

وبگردی