آفتاب

نباید کارگران را قربانی کرد/دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس بگیرد

نباید کارگران را قربانی کرد/دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس بگیرد

یک نماینده مجلس شورا اسلامی بر ضرورت اقدام دولت برای بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار تاکید کرد.

ولی داداشی (عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی) درخصوص اعتراضات کارگران نسبت به یکسویه بودن لایحه اصلاح قانون کار ، گفت: کارگران معتقدند این لایحه به نفع کارفرما و به ضرر کارگران است و امیدواریم این لایحه که به شدت با مخالفت کارگران روبرو شده؛ از سوی دولت بازپس گیر شود تا موارد ایرادی آن به حداقل برسد.

وی با بیان این مطلب گفت: لایحه کنونی اصلاح قانون کار، امنیت شغلی کارگران را به طرز نامطلوبی درنظر گرفته است، افزود: این درحالی است که کارگران به عنوان قشر زحمتکش همواره در کنار انقلاب بوده و دین خودرا در دهه‌های گذشته ازجمله در ایام جنگ تحمیلی به انقلاب ادا  کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید کارگران را قربانی کارفرمایان کنیم، افزود: باید در لایحه اصلاح قانون کار تلاش کنیم امنیت شغلی کارگران را تا حد ممکن تامین شود.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارگران ازجمله اقشار تولیدکننده، کارآفرین و خلاق هستند، تصریح کرد: بنابراین حق این قشر زحمتکش نیست که در حق آنها کم‌توجهی شود. بنابراین لازم است در لایحه اصلاح قانون کار حداقل حقوق آنها به نحوی تعیین شود که از امنیت شغلی برخوردار باشند.

داداشی با اشاره به اینکه کارگران جزو نیروی کار و سرمایه اصلی کشور به شمار می‌آیند، تصریح کرد: امیدواریم قانون به تصویب برسد که به نفع این قشر که همواره نظام را همراهی کرده است و به تولید در کشور کمک کرده‌اند رضایت آنان را تامین کنند.

وی با تاکید براینکه باید در لایحه اصلاح قانون کار به جایگاه رفیع کارگران توجه جدی شود، بیان داشت: البته باید در این لایحه منافع سه طرف ازجمله دولت، کارفرمایان و کارگران تامین شود تا شاهد بهبود اوضاع اقتصادی کارگران باشیم.

وی ادامه داد: باید تمامی موارد اختلافی و ایرادات لایحه اصلاح قانون رفع شود تا این شبهه در جامعه کارگری مبنی برا ینکه در نگارش این لایحه به آنها خیانت شده است، از بین برود.

کد N1669539

وبگردی