آفتاب
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر:

63 میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور در نوروز 96 به ثبت رسیده است

63 میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری کشور در نوروز 96 به ثبت رسیده است

قزوین-ایرنا- رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، آمار اقامت مسافران نوروزی از 28 اسفند تا 10 فروردین را 46 میلیون نفر شب اعلام کرد و گفت: در این مدت همچنین 63 میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، مرتضی رحمانی‌ موحد شنبه شب در بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی استان قزوین افزود: در نوروز 96، 63 میلیون فقره بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی کشور در نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است،اظهار کرد: در مدت یاد شده استان های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، کرمانشاه و تهران بیشترین میزان آمار گردشگران را به خود اختصاص داده اند.
این مسئول در ادامه گفت: براساس گزارش های دریافتی با خدمات ارائه شده در عرصه های مختلف امدادی، انتظامی و فرهنگی، رضایت عمومی گردشگران و مسافران نوروزی حاصل شده است.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در ادامه یادآور شد: خدمات رسانی به مسافران نوروزی تا ١٨ فروردین ادامه دارد.

** قزوین از یک استان معبر به مقصد گردشگری تبدیل شده است
رحمانی موحد در ادامه گفت: در نوروز امسال برخی استان‌ها از جمله قزوین که پیش از این معبر سفر بودند به مقصد سفر گردشگران تبدیل شده‌اند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: امسال اجرای برنامه نوروزی با شعار نوروز متفاوت در 31 استان کشور جاذبه متفاوتی برای گردشگران نوروزی ایجاد کرد تا علاوه بر سپری کردن اوقاتی خوش، آنها با آداب و رسوم و آئین های محلی استان‌های مختلف آشنا شوند.
رحمانی موحد در پایان از ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان‌ها خواست تا از سیزدهم تا هجدهم فروردین ماه که دور سوم سفرهای نوروزی محسوب می شود، آمادگی لازم را برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران داشته باشند تا این دوره از سفرها نیز به سلامت و آرامش طی شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان سفر یک روزه خود به قزوین از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی بافه، پرستو و آفتاب درخشان صحرا بازدید کرد و در جریان روند خدمات رسانی این مراکز به مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.
وی پیش از این نیز از مجموعه دولتخانه صفویه قزوین، نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی، جشنواره پیش غذاهای سنتی و نمایشگاه صنایع دستی خانه تاریخی زعیم و نمایشگاه عکس نوروز، فرهنگی ایرانی رویداد جهانی در خانه تاریخی یزدی بازدید به عمل آورده بود.
استان قزوین با یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
7389* 6128
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
کد N1669433

وبگردی