آفتاب

امیراحمدیان: سیاست خارجی مثبت در گرو کارامدی سیاست داخلی است

امیراحمدیان: سیاست خارجی مثبت در گرو کارامدی سیاست داخلی است

پاسخ دکتر بهرام امیراحمدیان تحلیلگر مسائل بین الملل به نظرخواهی خبرآنلاین که پرسیده بود ارزیابی شما از سیاست خارجی دولت یازدهم چیست؟

دولت یازدهم سیاست خارجی عملگرایی داشته است. گسترش روابط سیاسی با کشورهای منطقه، توانسته است به ارتقای جایگاه ایران در محیط پیرامونی منجر شود.

در عین حال اگر برخی رسانه های داخلی بجای انتقادها و ایرادهای نابجا با دولت همدلی داشته باشند سیاست خارجی دولت ظرفیتهای بیشتری برای تامین منافع ملی دارد که می تواند از آن در راستای افزایش موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در متطقه و جلب سرمایه های خارجی و افزایش سرمایه گذاری ملی بهره گیرد.

تبیین منافع ملی و جلب مشارکتهای مردمی و افزایش سرمایه های اجتماعی با قانونمند سازی محیط اقتصادی و ساماندهی فضای کسب و کار سبب افزایش تولید ناخالص داخلی و ارتقای جایگاه و رتبه اقتصادی ایران خواهد شد. سیاست خارجی دولت یازدهم در حالی کارا و مثبت ارزیابی می شود که در عین زدودن ناکارمدی های دولت قبل توانسته با حل مساله هسته ای ثبات سیاسی و اقتصادی و کاهش معنی دار تورم را در کارنامه خود داشته باشد.

سیاست خارجی مثبت هر کشور در گرو کارامدی سیاست داخلی و ملی است. سیاست داخلی مثبت برآیند باور ملی به توسعه و احترام به قوانین و افزایش سرمایه های اجتماعی است.

49310

کد N1669376

وبگردی