آفتاب

ویزیت رایگان و داوطلبانه 33 پزشک مازندرانی برای مسافران نوروزی

ویزیت رایگان و داوطلبانه 33 پزشک مازندرانی برای مسافران نوروزی

ساری - ایرنا - نماینده کمیته امداد و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران گفت که با اجرای طرح ' داوطلب یار ' ، 33 پزشک استان به صورت داوطلبانه به مسافران نوروزی خدمات درمانی می دهند .

علی نصیرخوانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از 25 اسفند پارسال و همزمان با آغاز فعالیت پایگاههای نوروزی ایمنی و سلامت هلال احمر مازندران این پزشکان تاکنون به 67 هزار بیمار که برای دریافت خدمات درمانی به این پایگاه ها مراجعه کردند ، خدمت رسانی کردند .
مازندران بر اساس آمارهای رسمی تاکنون میزبان بیش از 10 میلیون نفر شب مسافر نوروزی بوده است .
نصیرخوانی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مازندران در ایام نوروز 2 طرح برای ارائه خدمات به مسافران را به اجرا گذاشت ، گفت : طرح امداد و نجات نوروزی در 50 پایگاه این نهاد در حال اجراست .
وی افزود : امدادگران با انجام 315 مورد عملیات امداد جاده ای ، کوهستانی و مراجعه حضوری ، به 2 هزار و 583 نفر خدمات امدادی ارائه کردند که از این تعداد یک هزار و 218 نفر به صورت سرپایی و 151 نفر با اعزام به مراکز درمان خدمات لازم را دریافت کردند.
139 تیم با فعالیت 388 امدادگر و 192 دستگاه خودروی امدادی هلال احمر مازندران در طرح امداد و نجات نوروزی شرکت دارند .
نصیرخوانی از ایمنی و سلامت به عنوان دومین طرح نوروزی امسال هلال احمر مازندران یاد کرد و گفت که 30 پایگاه برای اجرای این طرح در ورودی شهرهای استان مستقر هستند .
نماینده کمیته امداد و نجات در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ادامه داد : بیش از 454 هزار مسافر با مراجعه به این پایگاهها از خدمات خیمه های نماز ، دوستدار کودک ، ایستگاه سلامت و بسته های آموزشی و فرهنگی امداد و نجات ک توصیه های پزشکی برخوردار شدند .
وی همچنین از اجرای طرح سامانه حرکت های امدادی و بشردوستانه (سحاب ) به عنوان دیگر طرح نوروزی هلال احمر مازندران نام برد و گفت که در این طرح داوطلبان جوان با استفاده از موتور و دوچرخه و گشت زنی در تفرجگاهها به مسافران خدماتدهی می کنند .
وی افزود : تاکنون پنج هزار و 296 مسافر از خدمات و اقدامات آموزشی امدادی برخوردار شدند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
کد N1668987

وبگردی