آفتاب

بیانیه فراکسیون حزب‌الله در انتقاد از مواضع عربستان

بیانیه فراکسیون حزب‌الله در انتقاد از مواضع عربستان

ایرنا نوشت: فراکسیون حزب الله (وفاداری به مقاومت) در بیانیه ای از «تشابه مواضع نظام سعودی و همپیمانانش با مواضع دشمن اسرائیلی» علیه ایران ابراز تاسف کرد.

نمایندگان پارلمان عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در چارچوب جلسات دوره ای، امروز (پنجشنبه) در حومه جنوبی بیروت تشکیل جلسه دادند و در پایان بیانیه ای را منتشر کردند.
در بیانیه این فراکسیون از مشابهت مواضع عربستان با رژیم صهیونیستی در دشمنی با ایران به شدت انتقاد شد.
در این بیانیه تاکید شده که ایران به عنوان یک کشور اسلامی دوست و شریک کشورهای اسلامی و عربی دیگر در مواجهه با مشکلات آنها از جمله در مساله فلسطین و حق حاکمیت و بازگشت فلسطینیان به سرزمین شان بوده است.

فراکسیون وفاداری به مقاومت صراحتا اعلام کرد که «اگر توجه ایران برای کمک به مساله فلسطین دخالت در امور داخلی کشورهای عربی محسوب می شود و سزاوار محکوم شدن از سوی دولت عربستان و همپیمانانش است، پس دخالت مستقیم سعودی در بحرین، یمن، سوریه، عراق و دیگر کشورهای عربی و اسلامی تجاوزی است که باید آن را با فریاد رسا محکوم کرد.»
به نظر می رسد این بخش از بیانیه فراکسیون حزب الله به مواضع برخی مقام های شرکت کننده در بیست و هشتمین نشست سران اتحادیه عرب اشاره دارد که در آن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم شد.

اعضای فراکسیون حزب الله از سخنرانی دیروز «میشل عون» در نشست اتحادیه عرب قدردانی کردند.
عون از جایگاه کنونی این نهاد در مواجهه با بحران های منطقه ای انتقاد کرد و گفت: بیانیه های محکومیت کافی نیست؛ اتحادیه عرب باید جایگاه خود را بازیابد و جلوی خونریزی ها را بگیرد.
بخش دیگر بیانیه فراکسیون وفاداری به مقاومت به موضوعات داخلی لبنان از جمله قانون انتخابات و قانون بودجه مربوط می شد.
نمایندگان این فراکسیون، بار دیگر بر الگوی «نسبیت» به عنوان بهترین و مناسب ترین چارچوب برای قانون جدید انتخابات تاکید کردند.

52311

کد N1668721

وبگردی