آفتاب
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

مراجعه ۲.۱ میلیون نفر به اورژانس بیمارستان ها

مراجعه ۲.۱ میلیون نفر به اورژانس بیمارستان ها

معاون درمان وزارت بهداشت، در تشریح اقدامات طرح سلامت نوروزی، گفت: دو میلیون و ۱۰۰هزار بیمار به اورژانس های بیمارستان های دانشگاهی کشور مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد آقاجانی اظهارداشت: در راستای ارتقاء سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای هموطنان به ویژه در تعطیلات نوروز که با افزایش تردد مسافران مواجه هستیم، برنامه ریزی های دقیق و جامع برای امدادرسانی و آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و تمامی واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفت.

وی افزود: برای خدمت به هموطنان در ایام نوروز تمامی ۹۵۰ بیمارستان دانشگاهی، خصوصی ، غیر دولتی و خیریه فعال بوده و اورژانس‌های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان های سراسر کشور پذیرای بیماران و مصدومان هستند.

آقاجانی با عنوان این مطلب که تیم های بازرسی وزارت بهداشت بر عملکرد بیمارستان‌ها نظارت می‌کنند، ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۹۵ تاکنون ۱۲۰ هزار ماموریت توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: تکنسین های اورژانس ۱۱۵ به ۲۲۰۰۰ هزار ماموریت تصادفی و ۹۶ هزار ماموریت غیرتصادفی اعزام شده اند.

وی گفت: در ۱۳ روز از طرح سلامت نوروزی دو میلیون و ۱۰۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان های دانشگاهی مراجعه کرده اند که یا به صورت بستری موقت تحت مراقبت و درمان متخصصین طب اورژانس، پزشکان و کادر درمان در اورژانس ها قرار گرفته اند و یا برای دریافت خدمات بیشتر و مراقبت طولانی تر به بخش ها منتقل شده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی این فعالیت ها و اقدامات مطابق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت.

کد N1668660

وبگردی