آفتاب

ثبت 38میلیون نفرشب اقامت تا پایان 8 فروردین

ثبت 38میلیون نفرشب اقامت تا پایان 8 فروردین

از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 30میلیون نفرشب اقامت در کشور به‌ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس ستاد هماهنگی خدمات‌سفر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 30میلیون نفرشب اقامت در کشور به‌ثبت رسیده است.

مرتضی رحمانی‌موحد (معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی) در دیدار با جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: بیشترین آمار مربوط به 10 استان مسافرخیز کشور ازجمله هرمزگان است که نزدیک به 2میلیون و 500هزار اقامت شب را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: دو درصد از این اقامت‌ها در هتل‌ها پذیرش شده و مابقی در مهمان‌پذیرها، خانه‌های اجاره‌ای، مدارس آموزش‌وپرورش و کمپ‌های موقت بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: با پیگیری های این سازمان و تصویب مجلس، مشکل قدیمی و کهنه دخالت اصناف در امور مجتمع‌های بین‌راهی رفع شد.

رحمانی‌موحد افزود: با اجرای این مصوبه تأسیسات گردشگری مشمول نظام صنفی نیستند؛ نظارت و کنترل و نرخ‌گذاری بر قیمت‌ها بر عهده سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.

او یکی از اقدام‌های این سازمان را تهیه طرح سامان‌دهی گردشگری سواحل مکران عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح،  ایجاد، تأسیس و سامان‌دهی تاسیسات گردشگری در سواحل جنوب به‌ویژه قطار ساحلی در آن دیده است.

همچنین با حضور رحمانی‌موحد، عباس شیرخانلو معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، احمد پویافر فرماندار بندرعباس، محسن ضیایی مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان و تنی چند از مسئولان، هتل‌آپارتمان سفید و کشتی تفریحی داریوش نیز افتتاح شد.

کد N1668508

وبگردی