آفتاب

رصد تبلیغات زودهنگام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها

رصد تبلیغات زودهنگام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراها

کرج-ایرنا- نائب رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشورگفت: این هیات از طریق بازرسان خود در سراسر کشور تبلیغات زودهنگام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را رصد می کند.

محمد جواد کولیوند روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: تخلفات انتخاباتی (تبلیغاتی) از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری می شود.
وی ادامه داد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی از 17 تا 23 فروردین ماه به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.
کولیوند گفت: بعد از اعلام نظر هیات‌های اجرایی، نوبت به اعلام نظر هیات‌های نظارت شهرستان و بخش می‌رسد که این مهم از 25 تا 30 فروردین ماه 96 صورت می‌گیرد و نتایج نهایی روز اول اردیبهشت ماه 96 به هیات‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نتایج بررسی صلاحیت‌ها در تاریخ دوم اردیبهشت ماه 96 از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوم تا ششم اردیبهشت ماه داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود می‌توانند به هیات‌های نظارت بالادستی مراجعه کنند واین هیات‌ها از تاریخ 7 تا 16 اردیبهشت ماه، به مدت 10 روز در هیات‌های نظارت شهرستان و استان به این شکایات رسیدگی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: نتیجه بررسی شکایات در تاریخ 17 اردیبهشت ماه 96 از طریق هیات‌های نظارت شهرستان و استان به هیات‌های اجرایی ابلاغ شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
نائب رئیس هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراهای کشور گفت: اسامی داوطلبان از تاریخ 18 تا 20 اردیبهشت ماه تهیه و منتشر می‌شود و در همین بازه زمانی، سیستم های الکترونیک نیز در حوزه‌های تعیین شده با نظر هیات‌های نظارت، مستقر خواهد شد.
وی افزود: مهلت تبلیغات یک هفته‌ای داوطلبان تایید صلاحیت‌شده، از تاریخ 21 تا 27 اردیبهشت ماه 96 خواهد بود که از تاریخ 28 اردیبهشت ماه، هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است.
8029/ 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
کد N1668465

وبگردی