آفتاب
گزارش تصویری تشریحی؛

عجیب‌ترین موجودات سال را ببینید/ با این کشفیات شگفت زده می شوید

عجیب‌ترین موجودات سال را ببینید/ با این کشفیات شگفت زده می شوید

با وجود آنکه انسان امروزی تصور می کند دانش تکامل یافته ای دارد، اما هنوز هم ناشناخته های بسیاری وجود دارد که او را حیرت زده می کند.

  به گزارش خبرگزاری مهر، درگوشه گوشه جهان محققان و دانشمندان زمان و انرژی زیادی را صرف درک این ناشناخته ها می کنند. این اکتشافات به مثابه دریچه ای هستن که انسان را با محیط اطرافش و زمینی که در آن زندگی می کند، آشنا تر می کنند. اما ماموریت اکتشافات علمی  فقط آشنایی انسان با ناشناخته ها نیست. افزایش دانش انسان از موجودات زنده دیگر و کره زمین به او کمک می کند تا برای خود و نسل آینده زندگی بهتری فراهم کند. سال گذشته نیز محققان همچنان به فعالیت های پژوهشی خود و البته حیرت زده کردن انسان با اکتشافاتشان ادامه دادند. درهمین راستا نگاهی به برخی از عجیبترین اکتشافات علمی سال گذشته نیز جالب است:

میکروفسیل اجداد مهره داران

 محققان دانشگاه کمبریج در انگلیس و دانشگاه شمال شرق در چین در سالی که گذشت، حدود ۳ میلیون تن سنگ آهک را بررسی کردند تا بتوانند نمونه‌هایی کوچکی از این فسیل را بیابند. آنها میکروفسیلی کشف کردند که احتمال می‌رود از نخستین نشانه‌های حیات و در حقیقت اجداد مهره‌داران باشد. این موجود که ساکوریتوس نام دارد یک حیوان دریایی کیسه مانند کوچک است که ۵۴۰ میلیون سال قبل در زمین زندگی می‌کرده است.

کد N1668445

وبگردی