آفتاب

درگیری مسلحانه شکارچیان غیر مجاز با محیطبانان پارک ملی گلستان

درگیری مسلحانه شکارچیان غیر مجاز با محیطبانان پارک ملی گلستان

گرگان - ایرنا - مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در درگیری مسلحانه شکارچیان غیرمجاز با محیطبانان پارک ملی گلستان، یک قبضه سلاح جنگی و یک راس لاشه قوچ اوریال کشف و ضبط و یکی از شکارچیان که از ناحیه دست مجروح شده بود، توسط ماموران به مراکز درمانی منتقل شد.

به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا احمد دباغیان اضافه کرد: عصر چهارشنبه در منطقه دره باغ از زیستگاه های منحصربه فرد پارک ملی گلستان ، محیطبانان حین گشت زنی پس از شنیدن صدای تیر متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند که یک راس قوچ اوریال ( از گونه های حمایت شده) را شکار کرده بودند.
وی اضافه کرد: محیطبانان جهت دستگیری به آنها فرمان ایست و هشدار داده اما شکارچیان غیر مجاز بدون توجه به دستور مامورین شروع به تیراندازی مستقیم به سمت ماموران می کنند که یکی از محیطبانان نیز با رعایت قانون بکارگیری سلاح و ضمن هشدار و ایست مجدد ،مبادرت به تیراندازی هوایی کرده و به شکارچیان اخطار می دهد.
دباغیان افزود: این درحالی است که بار دیگر شکارچیان غیرمجاز تمکین نکرده و با یک قبضه سلاح جنگی کلاش مجددا به سمت محیطبانان شلیک مستقیم کردند که ماموران پارک ملی گلستان برای دفاع از خود به سوی آنان تیراندازی کرده که یکی از شکارچیان از ناحیه دست مجروح و توسط محیطبانان دستگیر می شود.
وی گفت: از این شکارچی یک قبضه سلاح کلاش ،تعدادزیادی فشنگ جنگی و لوازم انفرادی شکار کشف شد و شکارچی دیگر با استفاده از موقعیت توپوگرافی منطقه به همراه لاشه یک راس قوچ وحشی شکارشده درمنطقه متواری شده است.
به گفته وی؛ مداوای اولیه شکارچی مصدوم توسط محیطبانان درمحل انجام و به مراکز درمانی منتقل و تلاش ها برای دستگیری شکارچی متواری ادامه دارد.
شکارچی دستگیر شده از افراد با سابقه تخلف قبلی در پارک ملی گلستان بوده و چند سال قبل نیز با یک قبضه اسلحه و یک راس قوچ وحشی شکارشده دستگیر شده بود.
6204/7333/1648
دریافت کننده: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
کد N1668407

وبگردی