آفتاب
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد؛

پلیس حرفه ای باید خلاق باشد/تدبیر و تفکر در ماموریت ها

پلیس حرفه ای باید خلاق باشد/تدبیر و تفکر در ماموریت ها

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: پلیس حرفه ای باید خلاق باشد و با مدیریت در کارها موجب پیشرفت ماموریت ها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهرام نوروزی در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پلیس استان همدان در راستای برقراری نظم، امنیت و آرامش به ویژه در ایام نوروز افزود: ویترین نیروی انتظامی در ایام نوروز، ایستگاه های نوروزی پلیس است که تاثیر بسزایی در تامین امنیت و احساس امنیت در جامعه دارد.

وی با اشاره به تشکیل سه دوره پلیس از گذشته تاکنون اظهار کرد: نخستین دوره، پلیس سیاسی با وظیفه حفظ حکومت بوده و پس از آن پلیس حرفه ای و تخصصی با توجه به افزایش جمعیت و بهره گیری از بازنشتگان نیروی های مسلح تشکیل شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه سومین دوره، پلیس جامعه محور شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در کشور ما پلیس کار عملی و اجتماعی انجام می دهد در حالی که باید در راستای پلیس جامعه محوری اقداماتی شکل گیرد تا پلیس دنیا از ما الگو گیرد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه تاکید کرد: باید کتاب فرهنگ دستوراتمان را در راستای پلیس جامعه محوری تهیه و با ترجمه آن به زبان های مختلف به سایر کشورها ارسال کنیم.

سردار نوروزی پلیس جامعه محوری را پیشگیری و علاج واقعه قبل از وقوع عنوان کرد و گفت: در راستای پیشگیری از جرایم باید از فکر و راهکار سایر سازمان ها و متولیان امر بهره گرفت و نسبت به حل مسائل و مشکلات اقدام سریع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سایر سازمان ها نیز نسبت به پیشگیری جرایم باید دردمند شوند، متذکر شد: اگر در ماموریت ها با تدبیر و تفکر پیش رویم قطعاً با مشکل روبرو نخواهیم شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش ۴۳ درصدی تلفات و مجروحان تصادفات رانندگی راه های درون و برون شهری همدان، تصریح کرد: حضور فعال و چشمگیر پلیس در شهرها و جاده ها نتیجه این کاهش است که باید همواره در ارائه خدمات خوب به مردم تلاش کنیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان تاکید کرد: پلیس حرفه ای باید خلاق باشد و با مدیریت در کارها موجب پیشرفت ماموریت ها شود.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در طرح نوروزی پلیس ۶ هزار نیرو فعال هستند، گفت: در ۵۳ نقطه استان ایستگاه های نوروزی راه اندازی شده که در این ایام از ظرفیت پلیس های افتخاری، شبگردها و نگهبانان محله به خوبی استفاده شده است.

سردار حاجی محمد مهدیان نسب اظهار کرد: در اجرای طرح نوروزی ۶۶ درصد جرایم خشن، ۴۳ درصد فوتی های تصادفات رانندگی درون و برون شهری استان و ۲۶ درصد مجموع سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

کد N1668380

وبگردی