آفتاب
مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

پیوستن به پویش نه به ریختن زباله ها سر آغاز رونق صنعت ایرانگردی است

پیوستن به پویش نه به ریختن زباله ها سر آغاز رونق صنعت ایرانگردی است

گچساران- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که پیوستن به پویش نه به ریختن زباله ها سرآغاز رونق صنعت ایرانگردی و انتخاب کشورمان به عنوان مقصد جهانگردی است.

محمود باقری روز چهارشنبه در حاشیه جشن نوروزگاه در منطقه گردشگری شلال دون باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جاذبه های متنوع طبیعی و امکان جذب گردشگران خارجی در ایران، اظهار داشت که بسیج همگانی برای داشتن طبیعتی پاک در کنار مواهب طبیعی، می تواند زمینه ساز افزایش حضور گردشگران کشورهای دیگر شود.
وی بیان کرد که صنعت گردشگری امروزه یکی از روش های مرسوم کسب درآمد و ایجاد فرصت شغلی است که ادامه حیات طبیعت گردی نیازمند پیوستن همه گردشگران به کمپین نه به ریختن زباله هاست.
باقری افزود که پویش خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) برای آگاه سازی و حساس کردن اذهان عمومی مخاطبان در نه به ریختن زباله ها، اقدام آگاهانه این رسانه برای صیانت از سرمایه های طبیعی کشورمان جای تقدیر است.
وی با اشاره به در پیش بودن روز سیزده فروردین، روز طبیعت از شهروندانی که به دامن طبیعت می روند خواست با جمع آوری زباله های خود به این کمپین طبیعت دوستانه بپوندند.
وی با اشاره به رهاسازی زباله ها از سوی برخی از مسافران نوروزی، اظهار کرد که جاذبه های طبیعی برای حفظ زیبایی های خود نیازمند محیطی پاک و به دور از آلودگی هستند.
باقری با یادآوری استقبال گسترده مسافران نوروزی از مناطق گردشگری طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نظیر چشمه بلقیس و دشتک دیل، تصریح کرد که رهاسازی زباله ها در این طبیعت گاه های زیبا، افزون بر زشت کردن سیمای ظاهری آنها سبب آلودگی های آب و هوا نیز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که رهاسازی زباله ها سبب ایجاد بوی تعفن و آسیب به ظرفیت های طبیعی گردشگری می شود.
کهگیلویه و بویراحمد با 300 جاذبه طبیعی از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته مقصد 700 هزار گردشگر بوده است.
آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، و سواحل سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی گردشگری این استان است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
کد N1668136

وبگردی