آفتاب

بررسی پرونده ثبت جهانی طاق بستان کرمانشاه

بررسی پرونده ثبت جهانی طاق بستان کرمانشاه

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی خبر داد که پرونده ثبت جهانی طاق بستان کرمانشاه در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا، زهرا احمدی‌‌پور امروز  در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی طاق بستان کرمانشاه به خبرنگاران  گفت: ما محدودیت ارسال آثار به سازمان یونسکو داریم و به‌دلیل این محدودیت در سال‌جاری امکان ارسال پرونده طاق بستان به یونسکو را نداریم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی طاق بستان در دست بررسی است، متذکر شد: به محض آماده شدن این پرونده آن را به سازمان یونسکو ارسال خواهیم کرد.

احمدی‌پور با بیان اینکه کرمانشاه محور تاریخ باستان است، گفت: ایران همیشه به هویت تاریخی کرمانشاه ارج نهاده است.

وی‌ با اشاره به وضعیت سفرهای نوروزی در کشور گفت: از آغاز مسافرت‌ها تا پایان روز هفتم، 24 میلیون شب اقامت در کشور ثبت شده است.

رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی با اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور در نوروز امسال افزود: پیش‌بینی ما کاهش سفرها به‌دلیل بارش ها بود اما این‌گونه نشد و افزایش میزان سفر هم داشتیم. بارش‌ها فضای لطیفی را در آغاز فصل بهار در کشور به وجود آورد و این موضوع مردم را بیشتر به سفر کردن ترغیب کرده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به تنوع خوب در کشور برای سفر گفت: حدود 6 میلیون و 400 هزار نفر از آغاز تعطیلات تا روز هفتم فروردین از طریق خطوط هوایی، ریلی و جاده‌ای مسافرت کرده‌اند.

کد N1667927

وبگردی